انواع پنجره آلومینیومی

انواع پنجره آلومینیومی

فهرست مطالب

پنجره آلومینیومی از سالیان گذشته تا به امروز در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. در سال‌های اخیر تولیدات پنجره پیشرفت چشمگیری داشته است از این رو می‌توان از انواع پنجره آلومینیومی برای ساختمان‌های اداری، تجاری یا … استفاده کرد.

در این مقاله انواع پنجره آلومینیومی را از نظر پروفیل مصرفی و نوع بازشو بررسی می‌کنیم. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پنجره آلومینیومی بدانید.

انواع پنجره آلومینیومی از نظر پروفیل مصرفی

انواع پنجره آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی (aluminum windows) از لحاظ پروفیلی که در ساخت آن‌ها بکار می‌رود به دو دسته‌ی نرمال و ترمال بریک تقسیم می‌شوند که در ادامه راجع‌به هر یک بیشتر توضیح داده خواهدشد.

۱- پنجره‌ های آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک (Thermal Break) در واقع از دو پروفیل آلومینیومی جدا تشکیل شده که توسط تیغه پلی آمید به یکدیگر متصل شده‌اند.

تیغه پلی آمید در برابر حرارت، اشعه UV، آب و مواد شیمیایی خواص مکانیکی خود را حفظ می‌کند از این رو در پنجره‌های آلومینیومی نقش یک عایق را ایفا می‌کند و از انتقال حرارت ممانعت می‌کند.

پنجره‌ ترمال بریک معمولا برای جلوگیری از انتقال سرما و گرما از دیواره داخلی به بیرونی و بالعکس استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بدانید.

۲- پنجره‌ های آلومینیومی نرمال

پروفیل‌های نرمال در پنجره‌های آلومینیومی فاقد تیغه‌ی پلی آمید هستند و به همین دلیل نسبت به ترمال بریک از لحاظ عایق حرارت ضعیف عمل می‌کنند اما از آنجایی که از جنس آلومینیوم هستند، ضد آب بوده و در برابر نفوذ گردوخاک مقاومت خوبی دارند.

انواع پنجره آلومینیومی از نظر سیستم بازشو

پنجره‌ها به حالت‌های مختلف باز می‌شوند که نحوه و میزان دسترسی به فضای بیرون را ممکن می‌سازند. در پنجره‌های آلومینیومی سیستم‌های بازشوی متفاوتی وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم:

پنجره آلومینیومی تک حالته

در مدل پنجره‌های آلومینیومی تک‌ حالته، سش پنجره توسط لولا باز و بسته می‌شود و سیستم حرکتی آن اینگونه است که لنگه حول لولا (محور عمودی) می چرخد. به طور واضح‌تر این پنجره‌ها از لحاظ ظاهری به پنجره‌های عادی شباهت بسیاری دارند.

این مدل پنجره‌ها قیمت مناسبی دارند و مناسب اماکنی هستند که هیچ مانعی (پرده، گلدان و …) سر راه آن‌ها وجود نداشته باشد.

پنجره آلومینیومی دو حالته

لولای این پنجره‌ها قابلیت تنظیم دارد و امکان باز شدن لنگه در راستای محور عمودی و هم از بالا در راستای محور افقی را فراهم می‌کند.

پنجره آلومینیومی دو حالته از لحاظ اقتصادی قیمت متوسطی دارد و در اماکن مختلف استفاده می‌شود.

پنجره آلومینیومی کشویی

این مدل یکی از محبوب‌ترین انواع پنجره آلومینیومی به شمار می‌رود. در این سیستم لنگه در چارچوب پنجره توسط غلطک‌های مخصوص به حرکت در می‌آید و امکان باز و بسته شدن پنجره را فراهم می‌آورد. ویژگی ایزوله و عایق بودن این نوع پنجره به نسبت سایر انواع پنجره‌های آلومینیومی حدود ۲۰% کمتر است از این رو پیشنهاد می‌شود برای مناطق پرسروصدا، پرگردوخاک و دارای آب‌وهوای معتدل استفاده نشود. پنجره های آلومینیومی کشویی از لحاظ اقتصادی قیمت متوسطی دارند.

پنجره آلومینیومی آکاردئونی

حالت باز و بسته شدن پنجره‌های آکاردئونی به دستگاه آکاردئون شباهت دارد. در این نوع سیستم بازشو از لولا و غلطک استفاده می‌شود تا لنگه‌ها به صورت صفحه‌ای در یک طرف قاب پنجره روی هم قرار بگیرند.

پنجره آلومینیومی آکاردئونی با استفاده از لولاهایی که یکی در میان به صورت برعکس تعبیه شده‌اند و غلطک‌ها و ریل‌هایی که در بالا و پایین قاب پنجره قرار گرفته اند حرکت می‌کند. مدل آکاردئونی بیشتر برای اماکنی نظیر فضای مشرف به حیاط‌های بزرگ که نیاز به یک دهانه‌ی بزرگ برای رفت‌وآمد دارند، کاربرد دارد.

پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید(Lift And Slide)

پنجره آلومینومی لیفت اند اسلاید در واقع نوعی پنجره کشویی به حساب می آید که می‌تواند سش‌های بسیار سنگین را تحمل کند. در پنجره‌های کشویی قدیمی مشکل آب‌بندی و هوابندی وجود دارد اما در پنجره‌های لیفت اند اسلاید این مشکل توسط لاستیک EPDM تا حد زیادی رفع شده‌است.

در سیستم لیفت اند اسلاید، پنجره بر روی دو ریل و چند غلطک سوار است که حرکت و باز و بسته شدن پنجره را ممکن می‌سازد. همچنین پنجره‌های Lift & Slide دید کاملی از منظره را برای شما فراهم می‌کنند.

پنجره آلومینیومی گیوتینی

پنجره‌های گیوتینی در واقع نوعی از پنجره‌های کشویی به شمار می‌آیند که با کمک ریموت و موتور به صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌شوند.

پنجره آلومینیومی گیوتینی معمولا ابعاد بزرگی دارد و امکان دسترسی به فضای کامل بازشو را فراهم می‌کند در نتیجه شما می‌توانید کل پنجره خود را باز کنید.

پنجره آلومینیومی فولکس واگنی

نوع باز و بسته شدن این نوع پنجره آلومینیومی به در ماشین فولکس واگن شباهت دارد. گمان می‌رود علت نامگذاری آن به همین دلیل باشد. مکانیزم باز شدن این پنجره بدین صورت است که با چرخاندن دستگیره ابتدا لنگه از بالا با زاویه ۳۰ درجه باز می‌شود و سپس از پایین بر روی ریل قرار می‌گیرد.

در این هنگام می‌توان پنجره را به طرفین حرکت داد. برای بستن پنجره، لنگه را به صورت افقی حرکت می‌دهید تا با فشار دست یا به‌صورت خودکار به سمت داخل برود و بسته شود.

پنجره های محوری

پنجره های محوری یکی از مدل‌های جذاب پنجره های آلومینیومی هستند که لنگه حول محور میانی (قطر) می‌چرخد و اینگونه پنجره باز و بسته می‌شود. این شیوه بازشو برای پنجره‌هایی که ابعاد بزرگی دارند مناسب است.

پنجره آلومینیومی فرانسوی

در این نوع پنجره‌ها، لنگه‌ها به گونه‌ای بسته می‌شوند که دستگیره‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند. هنگامی که هر دو لنگه باز شود شما به فضای کامل بازشو دسترسی خواهید داشت.

در این نوع از پنجره های آلومینیومی قابلیت باز و بسته شدن همزمان لنگه‌ها و حتی به صورت تکی وجود دارد. پنجره‌های فرانسوی اغلب برای ویلاها و پنجره‌های رو به حیاط کاربرد دارد.

پنجره های آلومینیومی چه مشخصاتی دارند؟

ویژگی‌ها و مشخصات پنجره های آلومینیومی به شرح ذیل هستند:

  • این پنجره‌ها نسبت به پنجره‌های آهنی وزن کمی دارند اما مقاوم‌تر هستند.
  • از آنجایی که وزن کمی دارند نصب آن‌ها راحت است.
  • نظافت و نگهداری پنجره های آلومینیومی آسان بوده و با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند.
  • دوستدار محیط زیست بوده زیرا قابل بازیافت هستند .
  • می‌توانند گرما را جذب یا دفع کنند.
  • ضد آب هستند و در مجاورت رطوبت آسیبی نمی‌بینند.

مهیا پنجره، تولید کننده انواع پنجره آلومینیومی

شرکت مهیا پنجره تولید و عرضه کننده ی انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی در سیستم‌های بازشو گوناگون برای ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و … است.

در این راستا با کمک نیروهای مجرب و کاربلد سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود دارد. جهت استعلام قیمت یا دریافت مشاوره می‌توانید از طریق سامانه درخواست مشاوره یا شماره تلفن 02188882020 با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟