پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

فهرست مطالب

پنجره آلومینیومی ترمال بریک یکی از دستاوردهای نوین صنعت درب و پنجره سازی است. همانطور که می‌دانید آلومینیوم فلزی رسانا است و می‌تواند گرما را به راحتی منتقل کند. به همین دلیل برای رفع این مشکل از پروفیل های ترمال بریک استفاده می‌شود.

در این مقاله از مهیا پنجره قصد داریم به معرفی درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پنجره آلومینیومی بدانید.

ترمال بریک چیست؟

معنای لغوی ترمال بریک (Thermal Break) شکست حرارتی است و در عمل نیز این گونه است زیرا از تبادل حرارت و گرما ممانعت به عمل می‌آورد. در این پنجره‌ها تیغه‌ی پلی آمید در بین جداره‌های پروفیل آلومینیوم قرار می‌گیرد و از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

این لاستیک که قابلیت تحمل دما از ۵۰- تا ۲۲۰+ درجه را دارد، توسط دستگاه‌های مخصوص به دیواره‌های پروفیل آلومینیوم دوخته می‌شود تا لرزش و نفوذ سرما و گرما را به حداقل ممکن برساند.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک چه ویژگی‌هایی دارد؟

تیغه پلی آمید در این پنجره‌ها باعث شده‌است تا عایق خوبی در برابر صوت، رطوبت و حرارت وجود باشد بنابراین تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود. عایق بودن این پنجره‌ها موجب می‌شود آرامش بیشتری در منزل یا محیط کار خود داشته باشید. پنجره های آلومینیومی سبک وزن هستند اما این وزن کم موجب نمی‌شود که در برابر فشار باد ضعیف باشند.

از دیگر ویژگی‌های پنجره های آلومینیومی می‌توان به تنوع رنگی بالا اشاره کرد که با روش‌های پودری و آنادایز امکان رنگ آمیزی آن‌ها وجود دارد بدون اینکه رنگ‌شان دچار ریختگی شود.

مزایای بکارگیری پنجره آلومینیومی ترمال بریک

از مزایای این نوع از پنجره های آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برابر نفوذ رطوبت، ورود سروصدا و انتقال حرارت عایق خوبی هستند.
  • وزن کمی دارند.
  • اشتعال پذیر نیستند.
  • می‌توانند به رنگ دلخواه شما دربیایند.
  • ظرافت و زیبایی دارند.
  • مقاومت خوبی در برابر فشار باد دارند.
  • در ابعاد و طرح‌های متنوع قابل اجرا هستند.
  • قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست هستند.
  • می‌توانید این پنجره‌ها را در سیستم‌های بازشوی گوناگون (فولکس واگنی، کشویی، دوحالته و …) سفارش دهید.
  • در ساخت آن‌ها می‌توان از شیشه‌های دوجداره یا سه جداره با ساختار لمینیت، سکوریت یا ساده استفاده کرد.
  • در برابر تغییر رنگ و تغییر حالت ناشی از تابش شدید خورشید، باران‌های اسیدی و … مقاوم هستند.
  • از ورود آلودگی و گردوغبار جلوگیری می‌کنند.
  • بادوام هستند و نیاز زیادی به سرویس مداوم ندارند.

همچنین بخوانید: انواع پنجره الومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

در این نوع پنجره‌ها امکان بکار گیری شیشه‌های دوجداره و چند جداره وجود دارد. این شیشه‌ها امکان انتقال حرارت، سروصدا و نویز را به حداقل می‌رسانند و آرامش را برای ساکنان داخل ساختمان به ارمغان می‌آورند.

پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک بادوام هستند و به دلیل وجود لایه اضافی تعبیه شده امنیت بیشتری دارند. کاهش انتقال حرارت توسط شیشه‌های دوجداره موجب می‌شود تا در فصول مختلف در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی شود.

تفاوت درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و UPVC

پنجره های UPVC به نسبت پنجره های آلومینیومی ترمال بریک قیمت مناسب‌تری دارند. به‌عنوان مثال پنجره‌هایی که با پروفیل آلومینیومی ترمال بریک ساخته می‌شوند تا ۲.۵ برابر قیمت بیشتری نسبت به پنجره‌های تولیدی با پروفیل یو پی‌ وی سی دارند.

هر یک این پنجره‌ها اگر به طور استاندارد و با شیشه دوجداره و یراق آلات مناسب تولید شوند از لحاظ عایق صوتی و حرارتی کارآیی خوبی دارند، اما پنجره های UPVC به دلیل جنس و ذات مواد بکار رفته در ساخت آن‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

انواع بازشوهای گوناگون با پروفیل‌های ترمال بریک و UPVC قابل اجرا هستند اما پنجره‌های کشویی و لیفت اند اسلایدی که طول و عرض زیادی دارند می‌بایست با پروفیل ترمال بریک اجرا شوند.

پنجره های UPVC نسبت به انواع ترمال بریک نسبتا کم وزن‌تر هستند و استفاده از آن‌ها موجب می‌شود تا وزن سازه کمتر شود.

معایب پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک به میزان پروفیل آلومینیوم بکار رفته در ساخت آن و قیمت ارز بستگی دارد و طبیعتا این موضوع موجب می‌شود تا قیمت آن نسبت به سایر انواع پنجره بالاتر باشد. علاوه بر این قیمت یراق آلات و متعلقاتی که در پنجره ترمال بریک بکار برده می‌شود بیشتر است.

نکته‌ای که در این میان باید بدان اشاره کرد این است که اگرچه قیمت پنجره ترمال بریک بالا است اما بکارگیری آن می تواند در هزینه‌های انرژی صرفه جویی کند.

پنجره الومینیومی ترمال بریک با نرمال چه تفاوتی دارد؟

تفاوت پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال تنها به تیغه پلی آمید بر می‌گردد که در نوع ترمال بریک وجود دارد اما نوع نرمال آن را ندارد. به همین دلیل پنجره های ترمال بریک در برابر نفوذ سرما و گرما قوی‌تر از پنجره های نرمال عمل می‌کنند. قیمت این دو پنجره با یکدیگر تفاوت دارد.

لاستیک پلی آمید به میزان قابل توجهی استحکام و طول عمر پنجره را بالا می‌برد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از پنجره های ترمال بریک در فصل تابستان تا ۳۵٪ و در فصل زمستان تا ۴۰٪ موجب صرفه جویی در میزان مصرف انرژی می‌شود.

قیمت پنجره الومینیومی ترمال بریک 

جهت اعلام قیمت باید با مجموعه تماس حاصل فرمایید و ابعاد و تعداد پنجره ها، نوع، مدل و موارد دیگر را نیز ذکر کنید تا همکاران ما بتوانند قیمت پنجره الومینیومی معمولی یا ترمال بریک را خدمت شما عرض کنند.

مهیا پنجره، تولید کننده انواع پنجره های ترمال بریک

شرکت مهیا پنجره تولید کننده و عرضه کننده‌ی انواع درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در مدل‌های مختلف برای ساختمان‌های گوناگون (ورزشی، تجاری، مسکونی، اداری، فرهنگی و …) است.

ما در تلاش هستیم تا با بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب و استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت بهترین محصولات را به مشتریان‌مان ارائه نماییم.

جهت استعلام قیمت یا خرید پنجره آلومینیومی ترمال بریک می‌توانید با شماره تلفن 02188882020 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟