انواع رنگ های پنجره آلومینیومی

رنگ های پنجره آلومینیومی

فهرست مطالب

رنگ های پنجره آلومینیومی و روش‌های رنگ آمیزی پروفیل آلومینیوم موضوع مورد بحث امروز است که در ادامه با آن به‌طور کامل و تخصصی آشنا می‌شوید.

امروزه تولیدکنندگان صنعت درب و پنجره با تقاضای زیادی بابت اجرای رنگ های آلومینیوم مواجه هستند. در حقیقت به دلیل محاسنی که درب و پنجره های آلومینیومی دارند، افراد ترجیح می‌دهند که از آن‌ها استفاده کنند. با استفاده از رنگ های آلومینیوم می‌توان روح و جلوه‌ی زیبایی به معماری داخلی و خارجی ساختمان بخشید.

در این مقاله از مهیا پنجره قصد داریم با رنگ‌ های آلومینیوم و روش‌های رنگ آمیزی پنجره آلومینیومی آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی

قبل از بررسی انواع رنگ های آلومینیوم بهتر است به محاسن استفاده از درب و پنجره آلومینیومی بپردازیم.

پنجره های آلومینیومی در مجاورت رطوبت دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی‌شوند و علاوه بر این مقاوم و سبک وزن هستند. در صورتی که شیشه دوجداره داخل قاب‌های آلومینیومی نصب شود دچار خمیدگی نمی‌شود.

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک آرامش و دمای داخل محیط را حفظ می‌کنند زیرا دارای عایق صوتی و حرارتی هستند.
با استفاده از آلومینیوم می‌توان پنجره‌هایی در ابعاد بزرگ و سیستم‌های بازشو گوناگون مانند تک حالته، دو حالته و … طراحی کرد در صورتی این امکان برای برخی از متریال‌ها وجود ندارد.

شاید برای شما هم جالب باشد که پنجره آلومینیومی امکان رنگ آمیزی دارد به گونه‌ای که هر طرف آن دارای رنگی مجزا است. این پنجره‌ها در برابر سرقت و ورود افراد متفرقه امنیت خوبی را برای محیط داخل منزل، شرکت یا مغازه فراهم می‌کنند.

انواع رنگ های پنجره آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی رنگ بندی متنوعی دارند از جمله مشکی، سفید، طلایی، نارنجی، آبی و … که در بازار عرضه می‌شوند. انتخاب هر یک از این رنگ‌ها در طیف‌های گوناگون به عواملی نظیر سلیقه کارفرما، سبک معماری، تطبیق با دکوراسیون و موارد اینچنینی بستگی دارد.

به‌عنوان مثال یکی از رنگ‌های پرکاربرد در درب و پنجره‌های آلومینیومی رنگ طرح چوب است که با بکار گیری آن می‌توان از زیبایی طرح چوب در دکوراسیون استفاده کرد و هم از مزایای پنجره آلومینیومی بهره‌مند شد.

رنگ سفید با اکثر رنگ‌ها و مدل‌های دکوراسیون قابلیت تطبیق دارد به همین خاطر از این رنگ استفاده زیادی می‌شود.

رنگ شامپاینی پنجره های آلومینیومی از جمله رنگ‌های خاص و چشم نواز است که نمایی لوکس به پنجره و خانه می‌بخشد و طرفداران خود را دارد.

قبل از رنگ آمیزی پنجره ابتدا باید از روی کالیته رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرد و سپس پروفیل‌ها برای رنگ شدن به کارخانه‌های اجرا کننده‌ی این کار فرستاده می‌شوند. اما باید به این نکته توجه کرد که هر کارخانه کالیته رنگ مخصوص خود را دارد که کدهای رنگ آن با کدهای رنگ شرکت‌های دیگر متفاوت است.

بنابراین باید از کالیته کارخانه‌ای که سفارش رنگ آمیزی داده می‌شود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرد.

روش های رنگ کردن درب و پنجره های آلومینیومی

برخی از افراد می‌پرسند آیا آلومینیوم رنگ می‌شود؟ پاسخ مثبت است؛ اما این امر چگونه صورت می‌گیرد؟ در ادامه روش‌های رنگ‌آمیزی پروفیل‌های پنجره آلومینیومی را ذکر کرده و بدان می‌پردازیم.

۱- روش پودری (الکترواستاتیک)

یکی از راه‌های رنگ کردن پروفیل آلومینیوم روش پودری یا الکترواستاتیک است. رنگی که با این روش روی پروفیل‌ها زده می‌شود کیفیت خوبی دارد.

از ویژگی‌های این رنگ می‌توان به مقاومت در برابر اشعات مضر خورشید، عدم خوردگی و زنگ زدگی و نیز رنگ بندی متنوع اشاره کرد.

روش اجرای رنگ پودری بدین صورت است ابتدا زیرسازی پروفیل‌ها جهت رنگ آمیزی صورت می‌گیرد و سپس پروفیل‌ها بر روی قرارهای متصل به نوار نقاله گذاشته می‌شوند تا کار رنگ پاشی توسط دستگاه‌های مخصوص به صورت یکدست انجام شود.

بعد از این مرحله پروفیل‌ها در کوره به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده می‌شوند تا رنگ‌ها پخته شوند. پس از اینکه کار پخت رنگ تمام شد پروفیل‌ها را جدا می‌کنند تا خنک شوند و سپس نوبت به کنترل کیفیت و بسته‌بندی آن‌ها می‌رسد.

۲- روش دکورال

یکی از روش‌های رایج رنگ آمیزی پروفیل آلومینیومی، رنگ دکورال است که به موجب آن جلوه‌ای زیبا از طرح چوب یا طرح سنگ بر روی سطح مورد نظر نقش می‌بندد. این رنگ جزء انواع رنگ‌های پودری محسوب می‌شود.

روش رنگ آمیزی دکورال بدین صورت است که ابتدا سطح پروفیل آلومینیوم با آستر پودری مخصوص رنگ دکورال پوشیده می‌شود و سپس پروفیل در کوره گذاشته می‌شود تا آمادگی لازم را پیدا کند. لازم به ذکر است طرح‌های دکورال به صورت فیلم‌های پلیمری هستند.

پوشش پودری کار زیرسازی را انجام می‌دهد تا فیلم‌ها به خوبی بتوانند روی پروفیل قرار بگیرند. رنگ پایه به محصول نهایی کیفیت مطلوبی می‌بخشد تا در برابر شرایط جوی گوناگون، زنگ زدگی و خوردگی و … مقاومت خوبی داشته باشد.

۳- روش آنادایز

یکی از روش‌هایی که با آن پنجره آلومینیومی رنگی ساخته می‌شود روش آنادایز است. فرآیند رنگ آمیزی آنادایز بر اساس فعل و انفعالات شیمیایی صورت می‌گیرد.

به‌بیان ساده‌تر پروفیل‌های آلومینیوم در حوضچه‌های رنگ برای چندین روز قرار می‌گیرند تا رنگ شوند. طیف رنگی پروفیل‌ها به مدت زمانی که در حوضچه قرار می‌گیرند بستگی دارد. رنگ آمیزی آلومینیوم در این روش بیشتر از شیوه پودری زمان می‌برد اما رنگ‌ها به خوبی به‌خورد فلز می‌رود.

طیف رنگ‌های آنادایز طلایی، کرمی، نقره‌ای و مشکی است.

رنگ‌های آنادایز و پودری هر دو کیفیت خوبی دارند اما طیف رنگ‌های پودری جزئی‌تر است و افرادی که به این مسئله اهمیت زیادی می‌دهند بهتر است از رنگ‌های پودری استفاده کنند.

هنگام خرید پنجره آلومینیومی به این نکات توجه نمایید

مواردی که در ادامه بیان می‌شوند نکاتی هستند که هنگام خرید پنجره آلومینیومی رنگی یا ساده باید مورد توجه قرار بگیرند:

  • هر یک از روش های رنگ آمیزی باید به صورت اصولی انجام شود در غیر این صورت کیفیت کار پایین می‌آید. اگر کیفیت رنگ پنجره پایین باشد، در اثر تغییرات آب‌وهوایی پوسته پوسته می‌شود یا ترک می‌خورد.
  • ماهیت فلز آلومینیوم به گونه‌ای است که در برابر رطوبت، تغییر رنگ و … مقاومت زیادی دارد اما اگر رنگ شود یک لایه محافظ روی آن ایجاد می‌شود و میزان مقاومت پروفیل آلومینیوم را نسبت به پروفیل‌های ساده دو چندان می‌کند.
  • اگر حفظ دمای داخل ساختمان و آرامش محیط برایتان ارجحیت دارد پیشنهاد می‌شود از پروفیل های ترمال بریک آلومینیومی در ساخت پنجره های خود بهره بگیرید.

خرید پنجره آلومینیومی از مهیا پنجره

شرکت مهیا پنجره یکی از تولیدکنندگان معتبر در زمینه تولید انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی است که محصولات خود را در سیستم‌های بازشو گوناگون مانند سه حالته، دو حالته، گیوتینی، فرانسوی و … ارائه می‌کند.

کارشناسان ما می‌توانند شما را در زمینه رنگ پنجره‌های آلومینیوم راهنمایی کنند تا بهترین انتخاب را برای ساختمان خود داشته باشید.

بدین منظور می‌توانید با شماره 02188882020 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید تا کارشناسان‌مان شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟