نکات مهم خرید پنجره آلومینیومی دوجداره

فهرست مطالب

نکات مهم خرید پنجره آلومینیومی دوجداره که پیش از خرید آن باید رعایت شود تا بهترین و مناسب‌ترین خرید را تجربه نمود را در این مطلب باهم بررسی می‌کنیم.

نوع پروفیل به کار رفته شده در پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار حائز اهمیت است که نوع پروفیل باید با توجه کارایی مد نظر انتخاب شود تا هزینه اضافی بر عهده شما نباشد. با توجه به اینکه امروزه دیگر از پنجره‌های آهنی برای ساختمان‌ها استفاده نمی‌شود پنجره های الومینیومی محبوبیت بسیار زیادی بین افراد پیدا کرده‌اند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از پنجره‌های سنگین و پر هزینه آهنی و آلومینیومی قدیمی توجیهی نخواهد داشت. متخصصان پنجره های آلومینیومی را جایگزین بسیار مناسب برای تمامی پنجره‌های قدیمی می‌دانند و از همه‌ی معماران درخواست استفاده از این نوع پنجره‌ها را دارند که کم‌ترین هدر رفت انرژی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پروفیل آلومینیوم بدانید.

یکی از نکات مهم پیش از خرید پنجره دوجداره آلومینیومی بررسی کیفیت و مرغوبیت پروفیل استفاده شده در آن پنجره است که باید صحت بالاترین کیفیت پنجره تایید شود.

تنوع بسیار زیادی در پنجره های دوجداره آلومینیومی وجود دارد. که بر اساس سلیقه افراد می‌توان هر نوع از پنجره دوجداره آلومینیومی را انتخاب نمود. نوع پروفیل به کار گرفته شده به همراه تنوع پنجره دوجداره مهم است که باید پیش از خرید پنجره به آن‌ها اهمیت داده شود تا یک پنجره مطمئن و کاربردی را خریداری نمود و از خرید خود راضی و خرسند بود.

نکات خرید پنجره آلومینیومی دوجداره

نکات خرید پنجره آلومینیومی دوجداره

برای مناسب‌ترین انتخاب انواع پنجره دوجداره آلومینیومی باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. رعایت این نکات پیش از انتخاب و خرید پنجره آلومینیومی دوجداره باعث می‌شود یک پنجره فوق‌العاده را خریداری کرده باشید.

مشاهده بیشتر: انواع پنجره های آلومینیومی

فاکتورهای مهمی در انتخاب یک پنجره مطمئن حائز اهمیت است که هر کدام از این فاکتورها باعث می‌شود تا شما یک پنجره مناسب ساختمان خود انتخاب نمایید. خصوصیات و ویژگی‌های هر نوع از پنجره‌ها با یکدیگر متفاوت است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال؛ پنجره گیوتینی با پنجره کشویی متفاوت است و محل استفاده‌شان نیز متفاوت است.

۱- اهمیت پروفیل در پنجره دوجداره

پروفیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پنجره است که باید در هنگام خرید به آن دقت شود. ضخامت دیواره‌ی پروفیل پنجره در انتخاب نوع آن اهمیت دارد. استاندارد بین المللی در نظر گرفته شده برای پنجره‌های دوجداره پروفیلی آلومینیومی حدود سه میلی‌متر است که باید رعایت شود.

جنس پروفیل نیز یکی دیگر از مولفه‌های مهم در انتخاب پنجره دوجداره است که با توجه به قدیمی شدن پنجره‌های آهنی و آلومینیومی قدیمی امروزه از جنس پروفیل آلومینیوم ترمال بریک که از کیفیت مناسب و کارایی بالایی برخوردار هستند استفاده می‌شود.

این نوع از پروفیل پنجره آلومینیومی به دلیل جلوگیری از هدر رفت انرژی و مزایای بسیار زیادی که دارد محبوبیت زیادی دارد. همچنین سبک بودن پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک در ساخت و ساز مهم است و نتیجه آن بسیار اثر بخش است.

۲- نقش گالوانیزه در پنجره دوجداره

نقش گالوانیزه در پنجره دوجداره آلومینیومی برای تامین استحکام پنجره است که باعث مقاومت بالای پنجره در عین حال سبک بودن آن می‌شود. ضخامت به کار گرفته شده در ورق گالوانیزه حدود یک و نیم میلی‌متر است که بهترین حالت را شامل می‌شود.

۳- اهمیت یراق آلات پنجره دوجداره

کیفیت و جنس یراق آلات پنجره دوجداره آلومینیومی اهمیت بالایی دارد. استفاده از یراق آلات با کیفیت استحکام و دوام پنجره دوجداره را بالا می‌برد اما به دلیل بالا بودن قیمت یراق آلات با کیفیت اکثر افراد برای کاهش هزینه تولید پنجره دوجداره از یراق با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند که در نتیجه این کار باعث کاهش استحکام و مقاومت پنجره دوجداره می‌شود.

به همین دلیل باید خرید پنجره آلومینیومی دوجداره را از شرکت‌های معتبر انجام داد تا از کیفیت یراق آلات آن و پروفیل استفاده شده در آن مطمئن بود.

اگر از شرکت معتبر خرید پنجره آلومینیومی دوجداره را انجام دهید علاوه بر اینکه شما از کیفیت پنجره مناسب برخوردار خواهید شد بلکه قیمت مناسبی را برای خرید پنجره پرداخت خواهید کرد و از پنجره آلومینیومی خود رضایت خواهید داشت.

۴- جنس شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی

جنس شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت داده شود زیرا شیشه پنجره دوجداره از مهم‌ترین فاکتورهای یک پنجره خوب و مناسب است که باید در خرید آن دقت نمود. ضخامت شیشه به کار گرفته شده نیز حائز اهمیت است که اصول و قواعد خاص خود را دارد که هر کدام از آن‌ها باید به خوبی مورد اهمیت و بررسی واقع شوند.

ضخامت دو شیشه در کنار هم واقع شده باید یکی نباشند و ضخامت آن‌ها باید با یکدیگر متفاوت باشد. این نکته در شیشه‌های دوجداره برای رعایت امواج صوتی حائز اهمیت است که بتوان با آن اختلال و نوسان را به خوبی کنترل کرد. اگر ضخامت دو شیشه با یکدیگر یکسان باشد نوسان و اختلال امواج صوتی به بالاترین حد خود می‌رسد.

۵- چسب شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی

چسب شیشه پنجره آلومینیومی برای استحکام شیشه در انواع پنجره مهم و کاربردی است. چسب شیشه استفاده شده در پنجره دوجداره باید بر پایه پلی سولفات باشد تا بالاترین حد از مرغوبیت را داشته باشد.

چسب شیشه دوجداره آلومینیومی از جنس پلی سولفات راه نفوذ را به شیشه به صورت کامل می‌بندد و اجازه نفوذ صدا، آب و گرد و غبار را به شیشه و ساختمان نمی‌دهد.

چسب شیشه به کار رفته شده در پنجره دوجداره از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر برای چسباندن دو شیشه از یک چسب نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده شود در اثر تابش اشعه ماورای بنفش و نور مستقیم خورشید می‌تواند چسب شیشه فاسد و دو شیشه را از هم جدا کند و پنجره را دچار آسیب فیزیکی نماید.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پنجره‌ آلومینیومی بدانید.

طرح‌های پنجره‌ های آلومینیومی

پنجره های دوجداره آلومینیومی در انواع طرح و مدل با اشکال مختلف مربعی، مستطیلی، منحنی و چند ضلعی با انواع بازشو‌ها مانند دو حالته، سه حالته، حالت لیفت اند اسلاید، فولکس واگنی و … وجود دارد و انعطاف‌پذیری در آن‌ها دیده می‌شود. با توجه به نیاز خود باید یک مدل با ابعاد مشخص را انتخاب نمود و آن را سفارش داد.

پنجره‌های بازشو دوجداره آلومینیومی به دو شکل کلی افقی و عمودی ساخته می‌شوند و بر اساس نوع بازشو باید سفارش داده شود. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد یراق آلات به کار رفته شده در پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار حائز اهمیت است و باید از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد تا در آینده مشکلی برای پنجره دوجداره ایجاد نشود.

آگاهی و مشاوره پیش از خرید می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا با یک راهنمایی مناسب انتخابی مناسب نیز داشته باشید. عایق بندی در برابر صدا و گردوغبار نیز از نکات بسیار مهم در انتخاب نوع پنجره دوجداره است که در مدل‌های مختلف عایق بندی متفاوت هست.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

قیمت پنجره الومینیومی دوجداره به نوع آن از نظر نرمال و ترمال بریک، ابعاد پنجره، یراق آلات، رنگ و … بستگی دارد به همین دلیل بهتر است برای اطلاع از هزینه اجرای پنجره الومینیومی با همکاران ما در تماس باشید و با اعلام اطلاعات پنجره خود قیمت را دریافت کنید و همچنین سوالات خود را بپرسید.

خرید پنجره آلومینیومی دوجداره

شرکت مهیا پنجره با سابقه‌ای درخشان و تیمی مجرب تولید کننده و عرضه کننده‌ی انواع درب و پنجره های الومینیومی است و در این راستا از بهترین مواد برای تولید آن‌ها بهره می‌گیرد. پس از خرید پنجره الومینیومی باید سریع‌تر اقدام به نصب آن نمود. ما نصاب پنجره در تهران و سایر شهرها را داریم تا کار نصب و آب بندی پنجره با دقت و ظرافت انجام شود و پنجره‌ای ایمن و مطمئن داشته باشید.

اگر در خصوص پنجره های الومینیومی نیاز به بررسی و اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۸۲۰۲۰ و یا فرم درخواست مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟