نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی

نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی

فهرست مطالب

نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی، عنوان مقاله امروز مهیا پنجره است که اطلاعات مفیدی را در این باره خواهید خواند.

پنجره‌ها در هر ساختمانی نقش مهمی را در کاهش مصرف انرژی ایفا می‌کنند، البته باید توجه داشت که هر نوع پنجره‌ای دارای این قابلیت نیست و هدف شما را درباره جلوگیری از هدر رفتن انرژی محقق نمی‌کنند. اگر قصد دارید که به صورت اصولی، پنجره‌ای را خریداری کنید که به شما در این زمینه کمک کند این مطلب از مهیا پنجره برای شما فوق‌العاده مفید است.

پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را بعد از مطالعه نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی و انتخاب یک پنجره مناسب برای این هدف انجام دهید. همچنین اگر هر سوال و دغدغه‌ای درباره انواع پنجره های دوجداره دارید، کارشناسان ما در مهیا پنجره، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی

طی آخرین تحقیقاتی که انجام شده، با استفاده از یک پنجره استاندارد و باکیفیت می‌توانید بین ۴۰ تا ۵۰ درصد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. پنجره دوجداره استاندارد، نقش مهمی در هوابندی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی ایفا می‌کند و باعث ایجاد تعادل بین هوای داخل و خارج ساختمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع درب و پنجره آلومینیومی

میزان هدر رفتن انرژی توسط پنجره‌های معمولی

اگر هنوز تصمیم جدی برای تعویض پنجره‌های بی‌کیفیت و غیر استاندارد منزل نگرفته‌اید بهتر است بدانید که در فصل زمستان، حدود ۷۰ درصد از گرمای محیط، به خارج از ساختمان منتقل می‌شود.

همچنین چهارچوب غیراستاندارد و شیشه‌های بی‌کیفیت می‌تواند تاثیر خود را در قبوض انرژی شما نیز نشان دهد. با استفاده از پنجره های دوجداره آلومینیومی و UPVC که با توجه به نیاز و سلیقه خود، انتخاب می‌کنید، خیال شما از بابت فضای سرد و خنک در تابستان و همینطور محیط گرم در زمستان آسوده می‌شود.

نقش پنجره استاندارد در کاهش مصرف انرژی

پنجره استاندارد دوجداره آلومینیومی به دلیل وجود هوا بین دو شیشه، عایق بسیار مناسبی برای محیط شما ایجاد می‌کند و در دراز مدت، صرفه‌ جویی فوق‌العاده‌ای در زمینه هزینه انرژی برای شما خواهد داشت.

ممکن است این سوال در این قسمت برای شما پیش بیاید که از چه پنجره‌ای استفاده کنیم تا به درستی نقش خود را در کاهش مصرف انرژی ایفا کند؟

کاملا به شما حق می‌دهیم که با وجود تنوع بالا در پنجره‌ها، ممکن است که دچار سردرگمی و چالش شوید، در قسمت‌های بعدی به صورت کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

پنجره استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این قسمت از نوشتار نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی به جنبه‌های مختلفی از پنجره دوجداره آلومینیومی استاندارد می‌پردازیم که توجه به همه نکات زیر، بسیار ضروری است.

۱- توجه به ساختار پنجره دوجداره استاندارد

یک پنجره دو جداره الومینیومی استاندارد از اجزای مختلفی ساخته شده است که باید هر کدام از قسمت‌ها، دارای ویژگی‌های خاصی باشد، ساختار کلی پنجره دوجداره از موارد زیر تشکیل شده است:

شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی

به طور کلی در پنجره استاندارد از دو لایه شیشه به ضخامت ۶ میلی‌متر و ۴ میلی‌متر که با یک لایه گاز آرگون بین آنها استفاده شده است. این ساختار شیشه، عایق حرارتی و صوتی مناسبی را ایجاد می‌کند.

همچنین باید توجه داشت که میزان آلودگی صوتی و همینطور شرایط محیطی متفاوت می‌تواند انتخاب یک پنجره مناسب را تحت تاثیر قرار دهد، به عنوان مثال، در محیط‌هایی با آلودگی هوا بالا، می‌توان از شیشه‌های سکوریت یا لمینت استفاده کرد که در برابر ضربه و شکستن هم مقاوم هستند.

در محیط‌هایی با صدای زیاد، شیشه های دوجداره با لایه‌های شیشه‌ای ضخیم‌تر یا لایه‌های عایق صوتی کاربرد بیشتری دارد.

یراق آلات استفاده شده در یک پنجره دوجداره استاندارد

یراق آلات استاندارد در یک پنجره دو جداره می‌تواند دوام و استحکام پنجره را افزایش دهد، همچنین باعث می‌شود که پنجره، عملکرد روانی در طول سال داشته باشد. به طور کلی، یراق آلات باکیفیت، قیمت بالاتری دارند.

با این حال، این امر به معنای صرف هزینه بیشتر برای خرید پنجره دوجداره باکیفیت نیست. زیرا یراق آلات باکیفیت، عمر پنجره را افزایش می‌دهند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. در نتیجه، در بلندمدت، صرفه‌جویی مالی بالایی در پی خواهند داشت.

لاستیک آب‌بندی پنجره دوجداره استاندارد

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید پنجره دوجداره استاندارد باید به آن توجه کنید، لاستیک درزگیر پنجره است. استفاده از یک درزگیر باکیفیت می‌تواند ویژگی و قابلیت عایق بندی و استحکام پنجره را افزایش دهد. ضخامت درزگیر باید متناسب با اندازه پنجره باشد، همچنین طول آن باید به اندازه‌ای باشد که تمام درزهای پنجره را پوشش دهد.

لاستیک درزبندی در پنجره دوجداره استاندارد

لاستیک‌های درزبندی پنجره دوجداره باید از خاصیت مقاوم بودن بالایی برخوردار باشند. این خاصیت باعث می‌شود که نوارها بتوانند در برابر عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت، نور خورشید و تغییرات دمایی مقاومت کنند. کیفیت لاستیک درزبندی تأثیر مستقیمی بر عملکرد پنجره دوجداره دارد.

اگر لاستیک درزبندی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند به خوبی از ورود هوا، گردوغبار و آب به داخل ساختمان جلوگیری کند. این امر باعث کاهش کارایی پنجره دوجداره می‌شود.

سوالات متداول شما

پنجره دوجداره چگونه باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود؟

پنجره‌ های دوجداره از دو لایه شیشه تشکیل شده‌اند که با یک لایه گاز آرگون بین آنها جدا شده‌اند. این گاز، عایق خوبی برای گرما و سرما است و از انتقال آنها جلوگیری می‌کند.

چه نوع پنجره‌ای برای کاهش مصرف انرژی مناسب‌تر است؟

نوع پنجره‌ای که برای کاهش مصرف انرژی مناسب‌تر است، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند: نوع ساختمان و نوع استفاده، پروفیل، نوع شیشه و ….

آیا نصب پنجره های دوجداره مقرون ‌به ‌صرفه است؟

نصب پنجره ‌های دوجداره می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان شود که در بلند مدت صرفه اقتصادی بالایی برای شما خواهد داشت.

راهنمای خرید پنجره دوجداره استاندارد از نظر ابعاد

در هنگام خرید، باید به صورت دقیق پنجره‌ای متناسب با چهارچوب پنجره خود انتخاب کنید، در انتخاب ابعاد پنجره دوجداره، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • تناسب با اندازه مورد نیاز: ابعاد پنجره دوجداره استاندارد باید با اندازه چهارچوب پنجره تناسب داشته باشد تا بتوان از نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی به صورت صحیح، استفاده کرد.
  • تناسب با شرایط محیطی: ابعاد پنجره دوجداره باید با شرایط محیطی تناسب داشته باشد. در مناطق بادگیر، باید از پنجره‌های با ابعاد کوچک‌تر استفاده کرد.
  • تناسب با نیازهای کاربر: ابعاد پنجره دوجداره باید با نیازهای شما تناسب داشته باشد.

پروفیل مناسب برای پنجره استاندارد

هر کدام از پروفیل های پنجره دوجداره، دارای ویژگی و خصوصیات خاصی هستند، از انواع پروفیل می‌توان به پروفیل UPVC، پروفیل آلومینیومی نرمال و ترمال بریک اشاره کرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز و ویژگی‌های مدنظر خود، بهترین پروفیل را انتخاب کنید.

نصب صحیح پنجره دوجداره برای کاهش مصرف انرژی

پس از اینکه تمام مواردی که برای خرید پنجره دوجداره استاندارد به آن اشاره کردیم را رعایت کردید، باید پنجره را به صورت اصولی نصب کنید.

در هنگام نصب باید از مواد مناسب برای نصب پنجره استفاده کرد، همچنین همانطور که اشاره کردیم، اندازه‌گیری دقیق نیز اهمیت بسیاری برای کاهش مصرف انرژی توسط پنجره‌ها دارد.

خرید بهترین پنجره دوجداره آلومینیومی

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، عملکرد صحیح و نقش پنجره در کاهش مصرف انرژی به عواملی مختلفی بستگی دارد، شما باید یک پنجره آلومینیومی دوجداره استاندارد را خریداری کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

تنوع بالای محصولات باعث شده که انتخاب یک پنجره دو جداره استاندارد، سخت و چالش برانگیز باشد، باتوجه به اینکه شرکت مهیا پنجره، همه محصولات پنجره دوجداره خود را با تضمین کیفیت و قیمت تولید می‌کند، می‌توانید بهترین پنجره را با توجه به نیاز خود، خریداری کنید.

همچنین کارشناسان ما در مهیا پنجره، آماده هستند تا با ارائه مشاوره رایگان، به شما کمک کنند تا یک پنجره استانداردی را متناسب با نیاز خود خریداری کنید، پس فرصت را از دست ندهید و همین الان با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟