تفاوت پنجره آلومینومی و UPVC

تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC

فهرست مطالب

دانستن تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC برای افرادی که می خواهند کارایی و مدرن بودن پنجره را در کنار هم داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلیل این همه بحث و نظرات مختلف پیرامون تفاوت پنجره آلومینیومی با UPVC، به جهت متریال بکار رفته در ساخت آن‌ها و تفاوت‌هایی دیگر است.

اگر قصد ساخت ساختمان جدیدی را دارید یا می‌خواهید پنجره‌های خود را با یک پنجره جدید تعویض نمایید خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود و پس از مطالعه می‌توانید اقدام به خرید پنجره مناسب ساختمان‌تان کنید؛ پس با ما همراه باشید.

تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC

پنجره‌های آلومینیومی و پنجره‌های UPVC از چندین نظر با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام نقات قوت و ضعفی دارند. در ادامه با ۷ تفاوتی که درب و پنجره‌ آلومینیومی با یو پی وی سی دارد آشنا می‌شوید.

۱- مواد اولیه به کار رفته

پنجره‌هایی که از آلومینیوم ساخته شده‌اند، کم وزن هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای پنجره‌های آهنی باشند. علاوه بر این از لحاظ رنگ، سیستم بازشو و یراق آلات تنوع زیادی دارند و می‌توانند نیاز ساختمان سازی را برطرف کنند.

پنجره‌های UPVC از نوعی پلاستیک فشرده شده ساخته شده‌اند که نسبت به PVC مستحکم‌تر هستند. UPVC (Unplasticized Polyvinyl Chloride) در ساخت درب و پنجره کاربرد زیادی دارد.

۲- تفاوت در دوام و ماندگاری پنجره‌ها

پنجره‌های یو پی وی سی از دهه ۱۹۸۰ روانه بازار شدند و محبوبیت قابل توجهی را کسب کردند. این نوع پنجره‌ها در برابر خوردگی و پوسیدگی بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند از این رو به ندرت پیش می‌آید که نیاز به سرویس داشته باشند. قاب پنجره UPVC به طور مفید در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می‌کند.

پنجره‌ های آلومینیومی دوام بسیار خوبی دارند و انواع مرغوب آن‌ها می‌توانند تا ۴۵ سال عمر مفید داشته باشند. آلومینیوم در مقایسه با سایر فلزات زنگ نمی‌زند از این رو نگرانی شما را در رابطه با زشت شدن لنگه و قاب پنجره بر طرف کرده است.

۳- عایق بودن و بهره‌وری انرژی

در گذشته پنجره‌های آلومینیومی در برابر سرما و گرما عایق خوبی به‌حساب نمی‌آمدند زیرا آلومینیوم نوعی فلز است که گرما را به‌ خوبی منتقل می‌کند در نتیجه موجب اتلاف انرژی می‌شود.

از این رو نسبت به پنجره‌های UPVC کارآمد عمل نمی‌کردند. اما در دو دهه گذشته فناوری جدیدی روی کار آمد و پروفیل‌های ترمال بریک ابداع شدند.

این امر عملکرد پنجره‌های آلومینیومی را بهبود بخشید و باعث شد سطح بازدهی این پنجره‌ها با انواع UPVC برابری کند. اگر زمانی شاهد تفاوت بهره‌وری انرژی این دو نوع پنجره بودید، بدانید این امر به نحوه‌ی مونتاژ، نصب و کیفیت مواد بکار رفته بر می‌گردد.

۴- امنیت پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی

پنجره‌های UPVC و آلومینیومی هر دو ساختاری ایمن دارند و در برابر تخریب، شکستن و ورود افراد متفرقه مقاومت خوبی دارند. فرقی نمی‌کند که شما پنجره آلومینیومی استفاده کنید یا UPVC، بلکه میزان تامین امنیت یک پنجره به یراق آلات و قفل‌هایی که بکار می‌رود بستگی دارد.

۵- تفاوت از لحاظ عایق صدا

پنجره‌های UPVC از لحاظ عایق صوتی کمی بهتر از پنجره‌های آلومینیومی عمل می‌کنند. البته لازم به ذکر است که کاهش ورود آلودگی صوتی به میزان قابل توجهی به شیشه بکار رفته بستگی دارد نه نوع فریم.

استفاده از شیشه دوجداره استاندارد می‌تواند تاثیر بسزایی در تامین آرامش و سکوت محل سکونت شما داشته باشد. بنابراین اگر محل زندگی یا کار شما محیطی پر سروصدا است، پنجره‌های UPVC می‌توانند گزینه‌ی بهتری باشند.

۶- تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC از نظر زیبایی

فریم پنجره‌های آلومینیومی در سال‌های اخیر نازک‌تر و ظریف‌تر از UPVC تولید می‌شود که این کار می‌تواند جلوه‌ی پنجره‌های آلومینیومی را زیباتر نشان دهد.

قاب پنجره‌های آلومینیومی به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که شیشه دوجداره و سه‌ جداره بتواند روی آن بدون هیچ مشکلی سوار شود. هر چه قاب باریک‌تر ساخته شود، مساحت شیشه بیشتر می‌شود، در این صورت نور و وسعت دید بیشتری برای محیط داخل خواهید داشت.

پنجره‌های UPVC ظاهری پلاستیکی و حجیم دارند که ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد.
پروفیل‌های UPVC در حالت عادی سفید رنگ هستند اما می‌توانند به رنگ‌های گوناگون یا طرح چوب دربیایند. پروفیل‌های آلومینیومی نقره‌ای رنگ هستند اما با روش پودری یا آنادایز می‌توان آن‌ها را به رنگ دلخواه یا طرح چوب تغییر داد.

۷- مقاومت پنجره‌ آلومینیومی و یو پی وی سی در برابر حریق

پنجره‌های یو پی وی سی دارای خاصیت ضد حریق بوده و هنگامی که در مجاورت آتش قرار می‌گیرند تا حدی حرارت را تحمل می‌کنند. این پنجره‌ها گاز سمی و سرطان‌زا تولید نمی‌کنند، موجب افزایش شعله نمی‌شوند و صدمه نمی‌بینند.

اما پنجره‌های آلومینیومی در مجاورت شعله و حریق تخریب می‌شوند و ساختار و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین پنجره‌های UPVC در برابر شعله و آتش سوزی مقاومت بیشتری دارند.

پنجره یو پی وی سی یا آلومینیومی؟ کدام یک بهتر است؟

انتخاب پنجره بین انواع یو پی وی سی و آلومینیومی به ترجیحات، بودجه و پارامترهایی که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، برمی‌گردد. اگر هنوز برای انتخاب بهترین پنجره برای محل کار یا سکونت خود مردد هستید، مشاوره با یک کارشناس خبره می‌تواند راهگشا باشد.

کارشناسان مهیا پنجره می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند تا بر اساس بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا اتصالات و یراق آلات پنجره آلومینیومی وupvc یکسان است؟

در پنجره های یو پی وی سی اتصالات در قسمت قابل رویت آن جوش می‌خورد اما در پنجره های آلومینیومی اتصالات با استفاده از پیچ، پانچ، پرچ و لقمه‌های آلومینیومی صورت می‌گیرد که این امر قدرت اتصال را نسبت به پنجره های UPVC بالاتر می‌برد.

تفاوت دیگر این است که در پنجره های UPVC دستگیره و لولاها مستقیما روی پروفیل یو پی وی سی نصب می‌شوند که در دراز مدت ممکن است پیچ‌ها به دلیل استفاده پی در پی و تحمل وزن بالا شل شوند و بازشو از جای دربیاید یا تغییر شکل دهد. بنابراین یراق آلاتی که به آلومینیوم متصل می‌شوند مطمئن‌تر هستند.

پنجره آلومینیومی با محیط زیست سازگارتر است یا پنجره یو پی وی سی؟

پنجره های UPVC دوستدار محیط زیست اند زیرا در ساخت آن‌ها هیچ ماده‌ی مضری تولید نمی‌شود اما پنجره های آلومینیومی علیرغم بازیافت پذیربودن، در ساخت و تولید آن ها از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌شود که بنا به گفته سازمان بهداشت سمی و سرطان زا هستند.

تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC از نظر قیمت

اگر بخواهیم پنجره های آلومینیومی و UPVC را از نظر قیمت با یکدیگر بررسی کنیم باید گفت قیمت پنجره های آلومینیومی بیشتر است زیرا هزینه مواد اولیه و ساخت آن بالاتراست اما با توجه به اینکه این پنجره‌ها دوام بالایی دارند و در کل نسبت به انواع UPVC دیرتر کارایی خود را از دست می‌دهند و طول عمر بیشتری دارند؛ خرید درب و پنجره آلومینیومی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه در دراز مدت باشد.

مهیا پنجره، تولید کننده انواع پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی

شرکت مهیا پنجره تولید و عرضه کننده درب و پنجره‌های آلومینیومی و UPVC در سیستم های بازشوی گوناگون برای انواع ساختمان‌ها است. ما برای ارائه بهترین خدمات خود از مرغوب‌ترین مواد اولیه و نیروهای مجرب و زبده بهره می‌گیریم.

در صورت داشتن هر گونه سوالی و یا استعلام قیمت می‌توانید با شماره 02188882020 تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟