تعویض پنجره ‌های قدیمی

تعویض پنجره ‌های قدیمی

فهرست مطالب

تعویض پنجره ‌های قدیمی امروزه به راحتی انجام می‌شود و بر اساس تکنولوژی موجود درب و پنجره قدیمی را با درب و پنجره مدرن و زیبا بدون تخریب تعویض می‌کنند.

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای متخصصین و تکنسین درب و پنجره است که در کسری از زمان انجام خواهد شد. برای تعویض درب و پنجره قدیمی با پنجره‌ها مدرن و زیبا نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی نیست و درب و پنجره با استفاده از پیچ‌های مخصوص خود جایگزین درب و پنجره قدیمی خواهد شد.

برای این منظور درب و پنجره قدیمی را با فرز برش می‌دهند و از چارچوب جدا می‌کنند و سپس درب و پنجره جدید را با استفاده از پیچ‌های مخصوص خود به چارچوب متصل خواهند نمود. اگر درب و پنجره جدید بر روی چارچوب و فریم درب و پنجره قدیمی نصب شوند برای آب‌بندی و درزگیری مناسب آن از چسب مخصوص درزگیری و فوم استفاده می‌کنند تا عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشند.

برای تعویض درب و پنجره قدیمی و جایگزینی آن با درب و پنجره جدید از دو روش می‌توان استفاده نمود. روش اول اینکه درب و پنجره را همراه با فریم و چارچوب از دیوار جدا کرده و درب و پنجره جدید را همراه با فریم و چارچوب مخصوص خود به دیوار نصب نمود.

روش دیگر برای تعویض درب و پنجره قدیمی به این صورت است که دیگر فریم و چارچوب از دیوار جداسازی نشود و درب و پنجره جدید بر روی فریم و چارچوب قدیمی نصب و متصل شود.

اقدامات لازم پیش از تعویض پنجره‌ های قدیمی

پیش از تعویض پنجره ‌های قدیمی لازم است تا چند نکته مهم رعایت شود. در عصر امروزی به دلیل اهمیت جلوگیری از هدر رفت انرژی اهمیت تعویض درب و پنجره قدیمی و جایگزینی آن‌ها با درب و پنجره جدید بیشتر از پیش است.

برای تعویض درب و پنجره قدیمی و جایگزینی آن‌ها با مدل‌ها و طرح‌های جدید در ابتدا باید نوع درب و پنجره را مشخص کنید تا بر اساس آن بتوان طرح را تولید نمود. پنجره ‌های دوجداره آلومینیومی و پنجره‌ های یو پی وی سی از پنجره‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را جایگزین مدل‌های قدیمی نمود.

تعویض هر دو نوع پنجره با پنجره قدیمی تفاوتی ندارد. سلیقه افراد برای تعویض پنجره ‌های قدیمی باعث می‌شود تا مدل آن بر اساس سلیقه انتخاب و طراحی شود.

یکی از اقدامات لازم برای تعویض پنجره قدیمی و نصب پنجره جدید محیا نمودن شرایط برای نصاب است که بهتر است که اطراف پنجره خالی از وسیله باشد تا نصاب کار خود را به سرعت انجام دهد.

همچنین به دلیل دریل کاری و سوراخ کاری برای تعویض پنجره بهتر است که بر روی وسایل کنار پنجره پارچه‌ای گذاشته شود تا گرد و غبار ناشی از تعویض پنجره بر روی آن‌ها ریخته نشود.

تاثیر تعویض پنجره قدیمی بر روی عایق بندی

با تعویض پنجره قدیمی ایرادات و مشکلات مربوط به پنجره قدیمی از بین می‌رود و می‌توان از مزایای بسیار زیاد پنجره جدید بهره‌مند شد.

علاوه بر عایق بندی مناسب پنجره‌های جدید، چهره ناپسند پنجره‌های قدیمی به‌روز خواهد شد و زیبایی دو چندانی به دکوراسیون ساختمان خواهد داد.

نمای داخلی و خارجی ساختمان با تعویض درب و پنجره جدید جذاب و مدرن خواهد شد. عایق بندی پنجره دوجداره یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی نقش بسیار پررنگی در صرفه جویی انرژی دارد و از هدر رفت انرژی به شدت کاسته می‌شود.

عایق بندی در این پنجره‌ها طوری انجام می‌شود که از ورود سرما به منزل و خروج گرما از منزل جلوگیری می‌شود و همچنین از ورود ریزگرد به درون ساختمان نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

استفاده از پنجره‌های دوجداره در کلان شهرها به شدت توصیه می‌شود زیرا علاوه بر عایق گرد و غبار، عایق بسیار مناسبی برای آلودگی‌های صوتی هستند. عایق صوتی مناسب در پنجره های دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی در مناطق پر سر و صدا با رفت و آمدهای زیاد خودروها بسیار حائز اهمیت است.

مزایای تعویض پنجره‌ های قدیمی

در ادامه با برخی از مزایای مهم تعویض پنجره های قدیمی با پنجره آلومینیومی یا یو پی وی سی آشنا خواهید شد.

  • تنوع در انواع پنجره upvc و آلومینیومی
  • کاهش هزینه‌های ساختمانی
  • صرف جویی در اتلاف انرژی
  • امکان استفاده از انواع شیشه دوجداره
  • ثابت بودن رنگ و عدم تغییر آن در برابر نور و اشعه خورشید
  • وزن سبک پنجره نسبت به پنجره‌های قدیمی
  • مقاومت بالا در برابر وزن زیاد
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • سرعت مناسب برای نصب
  • تنوع رنگ بندی
  • زیبایی منحصر به فرد و جلوه جذاب
  • عایق صوتی مناسب
  • عایق حرارتی مناسب
  • افزایش طول عمر در مقایسه با پنجره‌های قدیمی
  • قابلیت شستشو و راحت بودن در تمیزکاری
  • قابلیت بازیافت پنجره
  • مقاومت در برابر گرد و غبار
  • مقاومت در برابر نفوذ آب به درون ساختمان
  • امکان نصب انواع توری به خصوص توری پلیسه‌ای

دلیل ضرورت تعویض پنجره‌ های قدیمی

مزایای استفاده از درب و پنجره مدرن بسیار زیاد است که هر کدام از این مزایا باعث شده تا اهمیت وجود درب و پنجره جدید مشخص شود. یکی معضلات مهم برای تعویض درب و پنجره قدیمی نفوذ گرد و غبار و آب به درون ساختمان است.

به طور مثال در فصل سرد پاییز و زمستان به دلیل عدم عایق بندی مناسب در پنجره‌های قدیمی نفوذ آب به درون ساختمان وجود دارد که با تعویض آن‌ها این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت. عایق بندی مناسب یکی از بهترین ویژگی درب و پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی است.

یکی دیگر از دلایل ضروری بودن تعویض درب و پنجره قدیمی به خصوص برای شهرهای بزرگ عایق صوتی بسیار مناسب آن است که با وجود این مزایای مهم دلیل محبوبیت پنجره‌های مدرن مشخص می‌شود.

نقش تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی ساختمان

نقش تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی ساختمان بسیار موثر و پررنگ است. دلیل عمده بازسازی ساختمان علاوه بر افزایش مقاومت، زیباسازی ساختمان است که با تعویض درب و پنجره علاوه بر بهره‌مندی از تمامی مزایای درب و پنجره جدید کمک شایانی به زیباسازی ساختمان خواهد شد.

نقش تعویض درب و پنجره قدیمی در جلوگیری از هدر رفت انرژی بسیار محرض است و عایق مناسبی برای گرما و سرما برای ساختمان است. نقش تعویض پنجره‌ها در محیط زیست نیز دیده می‌شود که تاثیر مستقیمی بر روی محیط زیست دارد.

زیباسازی ساختمان‌های قدیمی با تعویض درب و پنجره به وقوع می‌پیوندد و جلوه جذاب و زیبا را به ساختمان از درون و بیرون می‌بخشد. کارایی و راحتی پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی بسیار بهتر از سایر پنجره‌ها است.

در نهایت لازم به ذکر است که با تغییر و تعویض درب و پنجره‌های قدیمی چندین مزیت افزایش کارایی، زیباسازی محیط درونی و بیرونی ساختمان، کاهش اتلاف انرژی، عایق بندی مناسب صوتی و جلوگیری از ورود گرد و غبار به ساختمان به همراه خواهد داشت.

کیفیت بسیار بهتر و غیر قابل قیاس پنجره مدرن نسبت به پنجره قدیمی تمامی مالکان خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی را موجاب نموده است تا دست به تغییرات برای بهبود کارایی بزنند.

 

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟