پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک

فهرست مطالب

پنجره ترمال بریک یکی از جدیدترین و آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم سازی به‌شمار می‌آید. همانطور که می‌دانید آلومینیوم یک فلز هادی و رسانا است در نتیجه پنجره های آلومینیومی حرارت را منتقل می‌کنند. برای رفع این مشکل، در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی از پروفیل ترمال بریک استفاده می‌شود.

معنای لغوی ترمال بریک، شکست حرارتی است و همانطور که از نامش پیدا است از انتقال حرارت جلوگیری به عمل می‌آورد. در پنجره‌های ترمال بریک لایه‌ی مخصوصی بین دیواره‌های پروفیل آلومینیومی وجود دارد که از اتلاف انرژی در پنجره‌های آلومینیومی جلوگیری می‌کند. این لایه‌ی به خصوص پلی آمید نام دارد که توسط دستگاه به پروفیل دوخته می‌شود و امکان نفوذ سرما، گرما و لرزش را به حداقل ممکن می‌رساند.

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک چیست؟

پروفیل ترمال بریک (thermal break) از دو پروفیل داخلی و بیرونی تشکیل شده که این دو توسط تیغه پلی آمید به هم متصل شده‌اند. این تیغه قابلیت تحمل دما از ۵۰- تا ۲۲۰+ درجه را دارد و به‌عنوان یک عایق بین بدنه داخلی و خارجی پروفیل عمل می‌کند، از این رو انتقال حرارت در پنجره‌های آلومینیومی به حداقل می‌رسد؛ یا در تعریفی دیگر ترمال بریک سیستم عایق حرارت است که از تبادل گرما بین دو سازه جلوگیری می‌کند.

پنجره‌های ترمال بریک چه ویژگی‌هایی دارند؟

از آنجایی که این پنجره‌ها تیغه‌ی پلی آمید دارند، در برابر صوت، حرارت و رطوبت عایق هستند و راندمان بهره‌وری انرژی را بالا می‌برند؛ همچنین از ورود آلودگی صوتی به محیط داخل جلوگیری می‌کنند. این پنجره‌ها سبک وزن هستند اما این وزن کم موجب نمی‌شود که در برابر وزش شدید باد عملکرد ضعیفی داشته باشند.

پنجره‌های ترمال بریک قابل سفارش در رنگ‌های دلخواه شما هستند. لازم به ذکر است این پنجره‌ها در کوره رنگ می‌شوند که دچار ریختگی نشوند.

مزایای پنجره ترمال بریک چیست؟

این پنجره‌ها مزایای بسیاری دارند که عبارتند از:

  • در برابر رطوبت، حرارت و آلودگی صوتی عایق خوبی هستند.
  • وزن کمی دارند.
  • غیر قابل اشتعال هستند و در مجاورت شعله تغییر حالت نمی‌دهند.
  • زیبا هستند و تنوع رنگ زیادی دارند.
  • علاوه بر اینکه سبک وزن هستند در برابر فشار باد مقاومت خوبی دارند.
  • در ابعاد و طرح‌های گوناگون قابل سفارش هستند.
  • با محیط زیست سازگاری دارند زیرا قابل بازیافت هستند.
  • انواع شیشه‌های دوجداره، س‌جداره را می‌توان در این پنجره‌ها بکار برد.
  • در برابر عوامل محیطی نظیر آفتاب شدید، باران و … مقاوم هستند و تغییر حالت نمی‌دهند.
  • در مدل‌های مختلف (فولکس واگنی، سایبانی، لولایی، لیفت اند اسلاید، گیوتینی و …) قابل سفارش هستند.
  • نیاز به سرویس و تعمیر مداوم ندارند.
  • در برابر زلزله و سرقت از ایمنی خوبی برخوردارند.
  • در صورت خرابی، لوازم یدکی آن در بازار به راحتی یافت می‌شود.

معایب پنجره ترمال بریک چیست؟

قیمت این پنجره‌ها بر اساس وزن آلومینیوم بکار رفته محاسبه می‌شود. این موضوع موجب می‌شود تا قیمت آن به نسبت سایر پنجره‌ها بیشتر باشد. همچنین یراق آلاتی که در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک استفاده می‌شود معمولا قیمت بالایی دارند. درست است که هزینه‌ی پنجره‌های ترمال بریک بالا است اما در دراز مدت می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه‌های جانبی (نظیر هزینه مصرف گاز) شود.

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

در محاسبه‌ی قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک عوامل متعددی دخیل هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  1. برند پروفیل بکار رفته: در میان پروفیل‌های مصرفی در پنجره های ترمال بریک می‌توان به بندینی، آکپا، کوثر و کرفت مولر اشاره کرد که همگی جزء تولیدات باکیفیت ایرانی در این حوزه محسوب می‌شوند.
  2. ابعاد پنجره: ابعاد پنجره در قیمت پنجره تاثیرگذار است زیرا هر چه ابعاد پنجره بزرگ‌تر باشد پروفیل، شیشه ومتعلقات بیشتری در آن بکار می‌رود.
  3. نوع بازشو: نوع بازشوی پنجره (لولایی، دوحالته، کشویی، آکاردئونی، فولکس واگنی و …) در تعیین قیمت پنجره تاثیر دارد.
  4. برند یراق آلات: برند یراق آلات بکار رفته در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در محاسبه‌ی قیمت آن‌ها تاثیر بسزایی دارد زیرا بعضی از برندهای یراق آلات از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و عملکرد و کارایی پنجره را مختل می‌‌کنند. از طرفی با پرداخت هزینه بیشتر بابت برخی برندها از دوام و کیفیت آن‌ها مطمئن خواهید بود.
  5. کیفیت لاستیک‌های هوابندی و آب‌بندی بکار رفته: همانطور که می‌دانید کیفیت متعلقاتی که در ساخت درب و پنجره بکار می‌رود، حائز اهمیت است زیرا در ساخت و سرهم بندی درب و پنجره های ترمال بریک نقش مهمی دارند.
  6. نوع شیشه: ضخامت، برند و رنگی بودن شیشه از جمله عوامل تعیین کننده‌ی قیمت شیشه هستند. همچنین استفاده از شیشه سکوریت یا لمینیت کردن شیشه معمولی در قیمت نهایی این پنجره‌ها تاثیرگذار هستند.

پنجره ترمال بریک با پنجره نرمال چه تفاوتی دارد؟

تفاوت این پنجره‌ها در عدم وجود تیغه پلی آمید در نوع نرمال است و از این جهت ممکن است نسبت به ترمال بریک از لحاظ عایق صوت، حرارت و رطوبت بودن ضعیف‌تر عمل کند. اما نگران نباشید زیرا اگر در پنجره نرمال شیشه دوجداره یا سه‌جداره کار شود و از طرفی با استفاده از گسگت و لاستیک پنجره آب‌بندی و هوابندی شود عملکردی مناسب را شاهد خواهید بود.

سخن پایانی
در این مقاله تلاش شد اطلاعات مفید و کاربردی در رابطه با پنجره آلومینیومی ترمال بریک به شما داده شود. با استفاده از پنجره‌های ترمال بریک می‌توانید میزان مصرف انرژی را کنترل کنید و از هدر رفت آن جلوگیری نمایید.

شرکت مهیا پنجره تولید کننده و عرضه کننده‌ی انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی در سیستم‌های مختلف (لولایی، کشویی، لیفت اند اسلاید و…) است. در این راستا با بهره گیری از مواد مرغوب و بکارگیری نیروهای انسانی مجرب و کاربلد سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود دارد. جهت ثبت سفارش یا استعلام قیمت می‌توانید از طریق شماره تلفن 02188882020 با ما در ارتباط باشید یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟