روش های درزگیری پنجره

روش های درزگیری پنجره

فهرست مطالب

روش های درزگیری پنجره به شما کمک می‌کنند در فصل سرما و گرما از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید.

درزگیری پنجره ها مزایای زیادی دارند که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی باعث جلوگیری از خروج صدا از درون ساختمان و همچنین جلوگیری از ورود صداهای آزاردهنده محیطی به درون ساختمان می‌شود.

پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی امروزه بیشترین استفاده را در ساختمان‌ها دارند. این پنجره‌ها به تنهایی عایق بندی مناسبی دارند اما برای عایق بندی مناسب‌تر و بهتر آن‌ها لازم است تا از روش‌های درزگیری درب و پنجره استفاده شود.

در زمان نصب و راه اندازی انواع پنجره آلومینیومی، در بین دیوار و چارچوب پنجره، حفره‌های کوچکی ممکن است به وجود آید که برای عایق بندی و پوشش این حفره‌ها باید از درزگیر استفاده شود تا به خوبی درزها و حفره‌های کنار پنجره به وسیله درزگیرها پوشانده شود.

همچنین ببینید: اجرای پروژه نمای آلومینیومی و نما خشک در تهران

در برخی از موارد اگر درب و پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی به خوبی درزگیری نشود آلودگی‌ها و ذرات معلق هوا به راحتی به خانه نفوذ می‌کنند و می‌توانند باعث بروز مشکلات تنفسی برای افراد حاضر در خانه شوند.

اگر ساخت پنجره آلومینیومی خود را به یک شرکت معتبر بسپارید دیگر دغدغه درزگیری پنجره خود را نخواهید داشت زیرا شرکت‌های معتبر دغدغه مشتری را دغدغه خود می‌دانند و برای رفع آن تلاش می‌‌کنند.

پس در نتیجه خرید پنجره آلومینیومی بهتر است از شرکت معتبری مانند مهیا پنجره انجام شود که بهترین و با کیفیت‌ترین درب و پنجره را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

درزگیری پنجره دوجداره

روش های درزگیری پنجره دوجداره
روش های درزگیری پنجره دوجداره

یکی از دغدغه‌های تمامی افراد، درزگیری پنجره دوجداره است زیرا با درزگیری آن‌ها می‌توان هزینه‌های اضافی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. با استفاده از روش‌های درزگیری درب و پنجره دوجداره می‌توان به کنترل دمای مناسب ساختمان کمک کرد و دمای ساختمان را در حد نرمال و طبیعی نگه داشت بدون اینکه هزینه اضافی بر عهده شما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پنجره آلومینیومی و هرآنچه که باید بدانید

عایق بندی صدا، گرما، سرما و گرد و غبار با روش‌های درزگیری درب و پنجره دوجداره انجام می‌شود که می‌توان با روش‌های مختلف درزگیری از عایق بندی کامل و مناسب درب و پنجره بهره‌مند شد. در برخی موارد نصب نادرست پنجره توسط افراد معمولی و غیرمتخصص باعث می‌شود تا عایق بندی پنجره به خوبی انجام نشود که در انتخاب متخصص و نصاب درب و پنجره مانند انتخاب نوع درب و پنجره باید دقت کافی وجود داشته باشد.

انواع درزگیری پنجره دوجداره

انواع درزگیری پنجره دوجداره
انواع درزگیری پنجره دوجداره

روش‌های متنوع و مختلفی برای درزگیری پنجره های دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی وجود دارد که هر کدام از روش‌ها را می‌توان برای انواع پنجره های تک حالته، دوحاته، فرانسوی، گیوتینی و … در نظر گرفت. انواع روش درزگیری را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

1- درزگیری پنجره با فوم

برای درزگیری انواع پنجره قدیمی می‌توان از فوم استفاده کرد و فوم را بهترین و مناسب‌ترین روش عایق بندی پنجره‌های قدیمی در نظر گرفت. امکان پوشش دهی با فوم نسبت به سایر روش‌ها بالاتر است که با استفاده از آن می‌توان درزهای موجود در درب و پنجره قدیمی را برای همیشه و به صورت دائمی پوشاند.

از روش درزگیری با فوم برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به درون ساختمان استفاده می‌شود. فشردگی در بافت این نوع درزگیر باعث عملکرد فوق العاده آن شده است. البته از این روش در پنجره‌های جدید نیز می توانید استفاده کنید.

2- چسب‌های مخصوص درزگیر برای پنجره

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای عایق بندی درب و پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی استفاده از چسب مخصوص درزگیری است. با استفاده از این روش خوب، می‌توان کوچک‌ترین درز و شکافی را در سطح پنجره پوشاند.

در برخی از روش‌های عایق بندی درزگیری به خوبی انجام نمی‌شود و درزگیری از عهده نوار چسب و روش مشابه آن خارج است در صورت وجود این مشکل می‌توان از چسب مخصوص درزگیری استفاده کرد تا بهترین علمکرد را مشاهده نمود.

از چسب آکواریوم نیز می‌توان به منظور عایق بندی درب و پنجره‌ های دوجداره و سه جداره استفاده کرد. یک نکته مهم پیش از چسب نمودن پنجره الومینیومی و UPVC این است که باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز نمود تا سطح عاری از گرد و غبار باشد تا چسب به خوبی به محل بچسبد.

3- استفاده از کرکره چوبی بادشکن

یکی دیگر از روش های عایق بندی درب و پنجره استفاده از کرکره چوبی بادشکن است که به طبع هزینه بیشتری در مقایسه با سایر روش های درزگیری دارد اما تاثیر بسیار زیادی در مهار باد و جلوگیری از هوای سرد دارد. کارایی کرکره چوبی برای عایق بندی مناسب است و از هدر رفت انرژی به شدت جلوگیری می‌نماید.

از این روش بعد از نصب پنجره‌های مدرن و جدید استفاده می‌شود تا زیبایی را به ساختمان شما اضافه کند.

4- استفاده پرده لانه زنبوری

پرده لانه زنبوری یکی دیگر از روش‌های عایق بندی پنجره است که به شدت از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند علاوه بر آن، ظاهر بسیار جذاب و زیبای پرده لانه زنبوری باعث شده تا از آن در ساختمان‌ها زیاد استفاده شود.

از این پرده برای جلوگیری از ورود نور خورشید به درون ساختمان نیز استفاده می‌شود که برای درزگیری پنجره و جلوگیری از ورود سرما نیز کاربرد دارد. پرده لانه زنبوری در رنگ بندی نیز تنوع بالایی دارد و به عنوان دو لایه، سه لایه و چند لایه تولید می‌شود.

5- نوار چسب درزگیر پنجره

نوار چسب درزگیر پنجره یکی دیگر از روش های عایق بندی درب و پنجره آلومینیومی است که خود شامل چند روش می‌شود. در ادامه به انواع روش آن اشاره خواهیم کرد.

  1. نمد: از نمد برای پوشاندن درز پنجره استفاده می‌شود که قیمت ارزانی دارد و نصب آن برای پنجره به راحتی امکان پذیر است. باید دقت داشت که اگر پنجره در معرض رطوبت و باران قرار دارد نباید از نمد استفاده نمود.
  2. نوار فوم: از نوار فوم در بین درزها و قاب‌های درب و پنجره دوجداره استفاده می‌شود و کاربرد بسیار زیاد و راحتی دارد.

نکات مهم برای درزگیری پنجره‌ها

نکات مهم برای درزگیری پنجره‌ها
نکات مهم برای درزگیری پنجره‌ها

اگر بخواهیم درزگیری پنجره‌ها را به خوبی و با دقت انجام دهیم باید نکات مهم راجع به آن را رعایت کنیم. در ادامه با برخی از نکات مهم درزگیری پنجره آشنا خواهید شد.

  1. بهتر است که از درزگیرهای قابل انعطاف استفاده شود تا انقباض در آن‌ها کمتر صورت گیرد. انقباض کمتر در این محصولات باعث می‌شود تا عمر درزگیر بیشتر شود و فرم ابتدایی آن تغییر پیدا نکند.
  2. برای چسباندن درزگیر به آرامی و با دقت این کار را انجام دهید تا درزگیر را به صورت یک خط صاف به پنجره بچسبانید.
  3. می‌توان از ابزارهای درزگیر برای چسباندن آن استفاده کرد که یکی از ابزارهای مهم برای چسباندن درزگیر استفاده از لوله‌های درزگیر است که به وسلیه آن می‌توان با دقت عایق بندی را انجام داد.
  4. اگر پنجره شما در معرض دید زیادی قرار دارد برای یک دست شدن و اجرای دقیق درزگیر می‌توانید از انگشت خود یا یک وسیله برای چسباندن درزگیر به صورت یک خط صاف استفاده کنید.
  5. به همراه چسب درزگیر می‌توانید از پوشش‌های پرده‌ای مناسب استفاده کنید تا عایق بندی صدا و گرما و سرما به بهترین نحو انجام شود.
  6. استفاده از لاستیک‌های مخصوص عایق بندی در کنار درزگیرها می‌تواند درزگیری را تا بالاترین حد ارتقا داد.
  7. رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی یکی دیگر از روش‌های عایق بندی است که تاثیر بسزایی در جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود سرما به درون ساختمان دارد.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟