روش های تمیز کردن شیشه پنجره

روش های تمیز کردن شیشه پنجره

فهرست مطالب

تمیز کردن شیشه پنجره و انواع روش های خانگی و شیمیایی آن موضوع امروز مقاله‌ی مهیا پنجره است.

پاکیزگی محیط زندگی به افراد حس خوبی می‌دهد در حالی که کثیف بودن آن آشفتگی ذهنی ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که نظافت منزل بسیار اهمیت دارد تمیز کردن پنجره وشیشه‌های آن است.

پنجره راه ورود نور، روشنایی و هوا به محیط داخل ساختمان است و انرژی مثبت را به جریان می‌اندازد اما کثیف بودن آن تا حدی از میزان ورود نور می‌کاهد.

ببینید: پروژه درب و پنجره آلومینیومی در شهرک پزشکان

در این مطلب به مراحل و روش های تمیز کردن شیشه پنجره می‌پردازیم تا بتوانید دریچه‌ای شفاف از درون به دنیای بیرون ساختمان داشته باشید.

برای پاک کردن شیشه پنجره چه تجهیزاتی نیاز است؟

قبل از اقدام به نظافت پنجره باید وسایل و تجهیزاتی که در ادامه ذکر می‌شود را مهیا کنید تا روند کارتان بهتر و سریع‌تر پیش برود:

  • سطل
  • نردبان
  • حوله یا پارچه بدون پرز یا روزنامه
  • مایع ظرفشویی
  • اسکاچ
  • اسفنج

بهترین ماده برای تمیز کردن شیشه و پنجره محلول رقیق شده مایع ظرفشویی در آب است. البته روش های خانگی دیگری هم بکار می‌روند که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می‌شود برای تسریع کار خود از آب گرم استفاده کنید چرا که آب سرد زمان کار شما را طولانی‌تر می‌کند.

مراحل تمیز کردن شیشه پنجره

برای اینکه بتوانید به خوبی شیشه‌های پنجره را نظافت کنید پیشنهاد می‌شود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیاز را آماده کنید و در دسترس خود قرار دهید.
  2. لبه‌های ریلی پنجره که معمولا خرده ریز در آنجا جمع می‌شود را با کمک جاروبرقی تمیز کنید.
  3. در مرحله بعد باید گرد و غبار را از روی شیشه و پنجره بزدایید. اگر این مرحله به خوبی انجام نشود در تمیزکاری مراحل بعد به مشکل می‌خورید. اگر پنجره شما قابلیت جدا شدن از فریم را دارد بهتر است آن را جدا نموده تا نظافت آن راحت تر انجام شود.
  4. از آنجایی که سطح بیرونی پنجره در معرض آلودگی‌های بسیاری (آب باران، آلودگی هوا، فضولات پرندگان و …) قرار دارد باید برای رفع لکه‌های سخت اقدام کنید.
    پاک کردن این لکه‌ها شاید کار آسانی نباشد اما با صبر و کمی تلاش می‌توانید آن‌ها را از روی پنجره پاک کنید.
  5. در مرحله بعد باید سطح شیشه را با استفاده از اسفنج و مایع شیشه شوی تمیز کنید. برای این کار ابتدا کمی مایع شیشه شوی را بر روی سطح شیشه اسپری کرده و سپس با اسفنج مرطوب از بالا به پایین بر روی شیشه بکشید. به جای این کار می‌توانید از یک دستمال خیس آغشته به مایع ظرفشویی استفاده کنید.
  6. در مرحله آخر باید سطوح پنجره و شیشه را خشک کنید. دستمال خشک و روزنامه وسیله‌های خوبی برای این کار به شمار می‌آیند.

روش های تمیز کردن شیشه پنجره

روش های تمیز کردن شیشه پنجره

در نظر برخی افراد تمیز کردن شیشه پنجره امری سخت و خسته کننده به نظر می‌آید اما اگر این کار اصولی انجام شود، نتیجه آن خستگی کار را از بین می‌برد. در این بخش چند روش برای نظافت شیشه را معرفی می‌کنیم.

تمیز کردن شیشه پنجره با استفاده از محلول شیشه پاک‌کن

استفاده از محلول‌های شیشه پاک‌کن رایج‌ترین و متداول‌ترین روش برای تمیز کردن شیشه است. این محلول‌ها در قیمت‌ها و رایحه‌های متفاوت در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

شما می‌توانید مقداری از شیشه پاک‌کن را بر روی سطوح اسپری و سپس با استفاده از دستمال‌های نانو یا روزنامه آن را پاک کنید. روزنامه و دستمال‌های نانو هیچگونه پرزی از خود به جای نمی‌گذارند و جزء وسایل کارآمد در تمیز کردن شیشه و آینه به شمار می‌آیند.

تمیز کردن شیشه با استفاده از سرکه

سرکه ماده‌ای است که از زمان‌های قدیم تا کنون برای ضدعفونی و نظافت اجسام و محیط بکار می‌رود. این ماده می‌تواند چربی و هر گونه لکه‌ای را از روی شیشه بزداید و سرعت نظافت را بالاتر ببرد.

برای این کار باید آب و سرکه را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و در ظرف آبپاش بریزید، سپس بر روی شیشه پنجره اسپری کنید و در آخر با دستمال یا روزنامه آن را پاک نمایید.

شستشوی شیشه با استفاده از آب لیموترش

در این روش باید یک الی دو قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را در یک لیوان آب مخلوط و آن را با استفاده از آبپاش بر روی پنجره اسپری کنید؛ سپس با کمک کاغذ یا دستمال نخی آن را پاک نمایید.

تمیز کردن پنجره با الکل

در این راهکار می‌توانید آب و الکل را به یک مقدار با یکدیگر مخلوط کنید و سپس با استفاده از دستمال سطوح موردنظرتان را تمیز کنید.

نظافت شیشه پنجره با بخارشو

بی‌شک بخارشو می‌تواند کمک قابل توجهی در نظافت و براق نمودن پنجره‌ها کند اما یک مسئله‌ای وجود دارد و آن هم اینکه با استفاده از این ابزار نمی‌توان به بخش‌هایی از پنجره (مانند شیشه پشت نرده) برای نظافت دسترسی داشت و این بخش‌ها را باید به طور دستی نظافت کرد.

این ابزارها در نظافت راحت‌تر و سریع‌تر شیشه به شما کمک می‌کنند:

  • کاردک شیشه: به جای ماندن قطرات رنگ هنگام نقاشی و یا فضولات پرندگان بر روی شیشه خوشایند نیست. برای سهولت در از بین بردن این‌ها می‌توانید از کاردک شیشه استفاده کنید.
  • دستمال میکروفایبر: این نوع دستمال تراکم، جنس و قدرت جذب خوبی دارد و برای شستشوی پنچره یک گزینه خوب به شمار می‌آید.
  • روزنامه: برای پاک کردن شیشه و آینه روزنامه گزینه خوبی است زیرا از خود پرزی بر جای نمی‌گذارد.
  • مسواک: برای پاک کردن و تمیز کردن گوشه‌های پنجره یا قسمت‌هایی که دسترسی سختی دارند می‌توانید از مسواک استفاده کنید.
  • تی شیشه شو: قطعا دسترسی به تمام قسمت‌های شیشه‌هایی که ابعاد بزرگی دارند دشوار است بدین منظور می‌توان از تی شیشه شو که دسته آن قابل تنظیم است، برای نظافت پنجره استفاده کرد.
  • گوش پاک کن: این ابزار کاربردی برای پاک کردن گوشه‌های پنجره که معمولا با دستمال پاک نمی‌شوند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید پنجره با کیفیت

موارد گوناگونی در کثیف شدن پروفیل پنجره و شیشه‌های آن تاثیر دارد اما گاهی شاهد این موضوع هستیم که با تمیز کردن‌های پیاپی باز هم لک و کثیفی‌هایی برجای می‌ماند.

علت این موضوع بی‌کیفیت بودن پنجره است که می‌تون با خرید پنجره با کیفیت که در ساخت آن از بهترین نوع پروفیل و شیشه استفاده شده است این مشکل را رفع نمود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا مطالب کاربردی و مفیدی را جهت تمیز کردن شیشه پنجره خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. در پایان باید متذکر شویم که همواره رعایت اصول و ایمنی را هنگام شستن شیشه پنجره مد نظر خود قرار دهید.

شرکت مهیا پنجره انواع پنجره های آلومینیومی و پنجره های UPVC را در مدل‌های گوناگون تولید و عرضه می‌کند.

چنانچه قصد خرید پنجره برای ساختمان نوساز و یا بازسازی و نوسازی پنجره‌های مجتمع خود را دارید، می‌توانید با شماره 02188882020 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید تا کارشناسان مهیا پنجره شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟