آلومینیوم اختصاصی چیست؟

آلومینیوم اختصاصی چیست؟

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آلومینیوم اختصاصی چیست؟ برخی افراد برای لوازم مورد نظر خود به مقطع خاصی از آلومینیوم نیاز دارند. اما ممکن است این مقطع موجود نباشد که در این صورت باید برای برطرف کردن نیاز خود دست بکار شوند. اما چگونه؟

در این مقاله از مهیا پنجره با ما همراه باشید تا با آلومینیوم اختصاصی و مصارف آن در صنعت درب و پنجره آشنا شوید.

آلومینیوم اختصاصی چیست؟

به پروفیل‌های آلومینیومی که مطابق با خواسته‌ی و نیاز مشتری طراحی و تولید می‌شوند، آلومینیوم اختصاصی گفته می‌شود.

کاربرد اصلی آلومینیوم اختصاصی در صنعت درب و پنجره سازی است. اکثر شرکت‌های تولید و عرضه کننده‌ی پروفیل آلومینیوم با بکار گیری متخصصان مجرب و زبده در زمینه طراحی قالب‌های اکستروژن (شکل دهی) و ساخت مقاطع گوناگون آلومینیوم، محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند که هر کدام سیستم مختص به خود را دارند.

لازم به ذکر است که با تغییر در شکل هندسی پروفیل و سطح مقطع آن، آلومینیوم اختصاصی تولید می‌شود اما این تغییرات باید به گونه‌ای باشد تا عملکرد مورد نظر پدید آید. در واقع تعداد شرکت‌های اندکی هستند که خروجی مفید و کارآمد ارائه می‌دهند.

مواد اولیه‌ای بکار رفته در تولید پروفیل آلومینیوم در کیفیت محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد. در واقع پروفیل آلومینیومی که از خط تولید بیرون می‌آید دو نوع است:

  1. حالت اول از بیلت آلومینیوم مرغوب و باکیفیت تهیه می‌شود.
  2. حالت دوم از بیلت آلومینیوم با خلوص پایین (مواد بازیافتی) تولید می‌شود.

از این رو هنگام خرید درب و پنجره آلومینیومی باید به این نکات توجه نمایید.

درب و پنجره آلومینیومی اختصاصی

می‌توان گفت پنجره‌های آلومینیومی اختصاصی در واقع نوعی پنجره دوجداره یا سه جداره هستند که بنا به درخواست مشتری در ابعاد و مقاطع گوناگون تولید می‌شوند و از لحاظ عایق صوت و حرارت کارآمد عمل می‌کنند.

در گذشته پنجره‌های آلومینیومی به گونه‌ای ساخته می‌شدند که تنها نور و روشنایی را به محیط داخل منتقل کنند اما برای ممانعت از ورود سرما و سروصدا عایقی نداشتند.

امروزه با کمک تکنولوژی‌های جدید از مقاطع آلومینیوم اختصاصی استفاده می‌شود که ایرادات فوق در آن‌ها برطرف شده‌است. علاوه بر این ظاهری زیبا و شکیل دارند، از مقاومت بالایی برخوردار هستند و راندمان مصرف انرژی را بالا می‌برند.

مزایای درب و پنجره‌های آلومینیومی

درب و پنجره‌هایی که با استفاده از آلومینیوم اختصاصی طراحی و تولید می‌شوند با مزیت‌های بسیاری روبه‌رو هستند از جمله اینکه:

  • امکان بهره‌گیری از یراق آلات باکیفیت وجود دارد.
  • می‌توان از شیشه‌های دوجداره یا سه جداره استفاده کرد.
  • به سرعت و سهولت می‌توان آن‌ها را نصب کرد.
  • هوابندی خوبی دارند.
  • از آلومینیوم باکیفیت و مرغوب ساخته شده‌اند.
  • بدون محدودیت می‌توان از شیشه‌های ابعاد بزرگ استفاده کرد.
  • علاوه بر کم وزن بودن، مقاومت و طول عمر بالایی دارند.
  • امکان ساخت پنجره با دو رنگ مختلف وجود دارد به گونه‌ای که نمای داخلی یک رنگ و نمای بیرونی رنگ دیگری باشد.
  • می‌توان از رنگ‌های پودری، آنادایز و دکورال استفاده کرد.
  • در برابر سروصدا، گردوغبار و حرارت عایق مناسبی هستند.

یراق آلات پنجره‌های آلومینیوم اختصاصی

در ساخت پنجره‌های آلومینیوم اختصاصی، بالاخص ترمال بریک، از یراق آلات باکیفیت استفاده می‌شود. قفل ها، پروفیل‌های آلومینیوم، اتصالات و یراق آلات مرغوب همگی دست به دست هم داده‌اند تا کیفیت، امنیت و ظاهر پنجر‌ه‌های آلومینیومی حفظ شود یا به عبارتی این پنجره‌ها بهترین باشند.

پنجره‌های ترمال بریک اختصاصی بادوام هستند و در برابر شرایط آب‌وهوایی گوناگون مقاومت خوبی دارند. در ساخت آن‌ها می‌توان از شیشه‌های بزرگ استفاده کرد تا چشم‌انداز و دید کاملی فراهم شود. آلومینیوم انعطاف پذیری بالایی دارد بنابراین می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تکمیل معماری ساختمان باشد.

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک اختصاصی چیست؟

در تولید پروفیل پنجره آلومینیوم ترمال بریک اختصاصی از نوارهای پلی آمید استفاده می‌شود. پلی آمید نوعی پلیمر است که خاصیت عایق حرارتی دارد. این نوار توسط دستگاه‌های مخصوص به مابین دیواره داخلی و خارجی پروفیل دوخته می‌شود و به سبب آن امکان انتشار گرما در سراسر پنجره وجود ندارد.

از این رو اتلاف انرژی کاهش می‌یابد. اگر پروفیل ترمال بریک آلومینیوم اختصاصی با شیشه دوجداره بکار گرفته شود، عایق کاری پروژه به طور مشهودی بالا می‌رود و در هزینه‌های مصرف انرژی صرفه جویی می¬شود.

پنجره های آلومینیوم اختصاصی در چه مدل‌هایی تولید می‌شوند؟

انواع درب و پنجره های آلومینیومی تولیدی مهیا پنجره که امکان سفارش با پروفیل آلومینیوم اختصاصی را دارند عبارتند از:

قیمت درب و پنجره آلومینیوم اختصاصی چقدر است؟

قیمت درب و پنجره ساخته شده با آلومینیوم اختصاصی به سختی کار و عوامل دیگر بستگی دارد. اگر درب و پنجره‌ای که در نظر دارید با مدل‌های موجود در بازار متفاوت باشد، بالطبع ساخت آن زمان بیشتری می‌طلبد زیرا حساسیت و سختی بیشتری دارد در نتیجه هزینه‌ی آن بیشتر خواهد بود.

از طرفی مواد اولیه بکار رفته در ساخت درب و پنجره آلومینیوم اختصاصی دخیل هستند. این را هم در نظر داشته باشید استفاده از یراق آلات باکیفیت می‌تواند هزینه پروژه را افزایش دهد.

مهیا پنجره، تولیدکننده انواع پنجره‌های آلومینیومی

شرکت مهیا پنجره، تولید کننده پنجره‌های آلومینیومی اختصاصی با سیستم‌های بازشو گوناگون برای انواع ساختمان‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی، مسکونی، اداری، صنعتی و … است.

ما در این راستا از نیروهای زبده و مجرب و متریال‌های مرغوب استفاده می‌کنیم تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه نماییم.

در صورت داشتن هر گونه سوالی و یا استعلام قیمت می‌توانید با شماره تلفن 02188882020 تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید تا کارشناسان‌مان در اسرع وقت با شما ارتباط بگیرند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟