فهرست مطالب

پنجره عایق صدا (Soundproof window) یکی از آیتم‌های مهم و کاربردی برای هر ساختمان به شمار می‌رود، زیرا پنجره یکی از راه‌های ورود صدا به داخل ساختمان است.

ممکن است منزل یا دفتر کارتان در نزدیکی فرودگاه، اتوبان، مدرسه و … باشد که معمولا در مجاورت این اماکن سروصدای زیادی به گوش می‌رسد و ممکن است برای شما ناخوشایند باشد.

یکی از راه‌های کاهش ورود سروصدا به داخل محیط استفاده از پنجره‌ های عایق صدا است که در این مقاله از مهیا پنجره قرار است راجع‌به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با عایق صوت

برای تقلیل آلودگی صوتی و ممانعت از ورود سروصدا از یک محیط به محیطی دیگر باید از پوششی که نقش عایق صوتی دارد استفاده نمود. به طور کلی صدا از دیوار، سقف و کف ساختمان انتقال می‌یابد اما برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از بهتر است از عایق صوتی استفاده شود.

برخی فکر می‌کنند منظور از عایق صوتی بهره‌گیری از سقف و دیوار ضخیم بتنی است اما منظور ما این نیست بلکه طراحی و ساخت ساختمان باید به طور اصولی صورت بگیرد تا این موارد هم رفع شود. در این موضوع دو مورد تاثیر دارد:

  1. نوع عایق صوتی
  2. مواد و مصالح بکار رفته در ساخت ساختمان

تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از عایق صوتی ۲ الی ۵ سانتی‌متری تاثیر چشمگیری در کاهش انتقال صدا دارد. همچنین با عایق کردن پنجره‌ها می‌توان در میزان مصرف انرژی در فصول مختلف سال صرفه جویی کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد به پنجره های چند جداره روی می‌آورند.

پنجره های عایق صدا چه ویژگی‌هایی دارند؟

معمولا پنجره عایق صدا را با نام پنجره دوجداره یا چند جداره می‌شناسند. این نوع از پنجره‌ها که با پروفیل UPVC و آلومینیومی ترمال بریک ساخته می‌شوند،

در برابر نفوذ سرما، گرما، گردوخاک و صوت مقاوم هستند. اما متاسفانه همه‌ی پنجره های دوجداره موجود در بازار از لحاظ عایق صوتی خوب عمل نمی‌کنند زیرا از چگالی مناسبی برخوردار نیستند.

انتقال صدا با چگالی عایق صوت رابطه مستقیمی دارد به عبارت دیگر هرچه چگالی عایق بالاتر باشد در برابر انتقال صوت مقاومت بیشتری دارد.

علاوه بر چگالی، ضخامت عایق در انتقال صدا تاثیر دارد. مهیا پنجره در تلاش است تا با تولید پنجره‌هایی با ضخامت و چگالی مناسب، نیاز شما را برطرف کند.

مزایای پنجره عایق صدا

از مزایای پنجره‌های عایق صدا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بارزترین مزیت این پنجره‌ها کاهش انتقال آلودگی صوتی است که می‌تواند آرامش را برای محل کار یا سکونت شما فراهم آورد.
  2. این پنجره‌ها به صورت عایق حرارتی نیز عمل می‌کنند و از نفوذ هوای سرد یا گرم به محیط داخل جلوگیری می‌کنند در نتیجه هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی کاهش می‌یابد.
  3. از آنجایی در ساخت پنجره های عایق صدا یا همان چند جداره تعداد شیشه بیشتری بکار برده شده است، شکستن آن ها برای سارقان سخت‌تر است و از طرفی دارای قفل چند نقطه‌ای هستند. به همین دلیل می‌توانند امنیت بیشتری را برای محیط فراهم کنند.
  4. ساختمان‌هایی که از پنجره عایق صدا استفاده می‌کنند از لحاظ قیمت ارزش بیشتری دارند.
  5. پنجره های عایق صدا از موادی ساخته شده‌اند که قابلیت بازیافت دارند در نتیجه به محیط زیست آسیب نمی‌زنند.
  6. مواد شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش نمی‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.
  7. سرویس، نگهداری و نظافت این پنجره‌ها آسان است.
  8. از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردارند.

انواع پنجره های عایق صدا

پنجره‌های عایق صدا در مدل‌ها و سیستم‌های بازشو مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

  • پنجره های تک حالته
  • پنجره های دوحالته
  • پنجره های سه حالته
  • پنجره های کشویی
  • پنجره های لیفت اند اسلاید
  • پنجره های فولکس واگنی
  • پنجره های گیوتینی
  • پنجره های کلنگی
  • پنجره های فرانسوی

هر یک از این پنجره‌ها با چگالی و ضخامت استاندارد و مناسب تولید می‌شوند تا نیاز شما به محیطی سرشار از آرامش را فراهم آورند. شما می‌توانید سیستم بازشو دلخواهتان را با پروفیل UPVC یا آلومینیوم ترمال بریک و نرمال سفارش دهید.

اگر در این رابطه اطلاعات کافی ندارید و یا در انتخاب نوع پنجره مردد هستید کارشناسان ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند و بسته به بودجه و نیازتان بهترین پیشنهاد را به شما بدهند تا با خاطر آسوده محصولی با کیفیت را خریداری نمایید.

مهیا پنجره، تولید کننده‌ی انواع پنجره های عایق صوتی

مهیا پنجره تولید کننده و عرضه کننده‌ی انواع پنجره‌های عایق صدا با پروفیل آلومینیوم و یو پی وی سی برای ساختمان‌های گوناگون با کاربری مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی و … است. لازم به ذکر است که شرکت مهیا پنجره نماینده رسمی شرکت سیندژ و ویستا بست است.

تلاش ما بر این است که با بهره‌گیری از مواد مرغوب و بکارگیری نیروهای ماهر و باتجربه بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه نماییم.

جهت ثبت سفارش یا دریافت هر گونه مشاوره می‌توانید از طریق شماره تلفن 02188882020 یا فرم درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟