پنجره دو جداره ضد سرقت

پنجره دوجداره ضد سرقت

فهرست مطالب

پنجره دوجداره ضد سرقت یکی از انواع پنجره‌های دوجداره است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت ساختمان داشته‌باشد. یکی از دغدغه‌های افراد داشتن امنیت درمحیط زندگی و کار است.

نصب دوربین مدار بسته، استفاده از درب‌های ضد سرقت و … راه‌هایی برای جلوگیری ورود سارقان هستند اما فراموش نکنید که پنجره نیز یکی از راه‌های اصلی ورود سارقان است و نباید از آن غافل شد. بدین منظور پنجره‌های دوجداره ضد سرقت طراحی شده‌اند.

در این مقاله تلاش شده‌است تا پنجره دوجداره ضد سرقت از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانید انتخابی خوب برای خانه یا محل کار خود داشته باشید.

استفاده از پنجره دوجداره ضد سرقت چه اهمیتی دارد؟

همانطور که می‌دانید احتمال سرقت در هر محیطی (مسکونی، اداری، تجاری و …) وجود دارد. هر ساختمانی باید از ورود سارق ایمن باشد تا ساکنان آن امنیت مالی، جانی و آرامش خیال داشته باشند. یکی از راه‌هایی که برای ایمن‌ سازی ساختمان در برابر ورود سارق می‌توان انجام داد استفاده از پنجره‌های دوجداره ضد سرقت است.

پنجره‌های ضد سرقت انواع گوناگونی دارند و بسته به میزان نیاز تامین امنیت ساخته می‌شوند.

چه عواملی در ضد سرقت شدن پنجره دوجداره موثر هستند؟

برای ضد سرقت شدن پنجره‌های دوجداره راه‌های متعددی وجود دارد. عواملی که در ضد سرقت شدن پنجره موثر هستند عبارتند از نوع شیشه مصرفی، نوع پروفیل بکار رفته، یراق آلات استفاده شده، دستگیره و حفاظ که در ادامه هر یک را به طور جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

۱- پروفیل پنجره دوجداره ضد سرقت

همانطور که می‌دانید بدنه‌ی پنجره دوجداره از پروفیل‌های مخصوص تولید می‌شود که اجزای پنجره (شیشه، دستگیره، یراق آلات و …) را کنار هم نگه می‌دارد. پنجره‌های ضد سرقت باید از پروفیل‌های استاندارد ساخته شوند تا سیستم ایمنی خوبی داشته باشند. جدا از این مسئله استفاده از رین فورس یا گالوانیزه تاثیر بسزایی در ضد سرقت شدن پنجره می‌گذارد.

نکته‌ای که در طراحی پنجره‌های دوجداره ضد سرقت وجود دارد این است که نباید زهوار آن در قسمت بیرونی پنجره باشد زیرا سارق با استفاده از ابزار می‌تواند آن را از جا دربیاورد و وارد محیط داخل شود.

۲- شیشه پنجره دوجداره ضد سرقت

شیشه بخش اعظم پنجره را تشکیل می‌دهد بنابراین اولین راهی که برای ورود به محیط داخل به ذهن می‌رسد شکستن شیشه است.

معمولا شیشه پنجره‌های تک‌جداره و دوجداره در اثر ضربه یا فشار به راحتی می‌شکنند و راه را برای ورود سارقان فراهم می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از این امر پیشنهاد می‌شود از شیشه ضد سرقت در پنجره‌ها استفاده شود.

انواع شیشه‌های ضد سرقت کدامند؟

شیشه‌های ضد سرقت برای استفاده در پنجره‌های دوجداره در دو نوع لمینت شده و ضد سرقت و ضد گلوله تولید می‌شوند. بکارگیری یکی از این دو نوع شیشه در انواع پنجره‌های دوجداره، موجب ضد سرقت شدن پنجره می‌شود.

  • شیشه‌های دوجداره لمینت شده :‌ شیشه‌های دوجداره لمینت شده دارای دو لایه داخلی و بیرونی هستند. لایه‌ی بیرونی از دو شیشه تشکیل شده که توسط طلق PVB یا همان پلی وینیل بوتیرال به هم چسبیده شده‌اند. لایه‌ی داخلی شامل یک شیشه‌ی تک‌جداره است که معمولا از شیشه سکوریت استفاده می‌شود. سازوکار این شیشه‌ها بدین صورت است که در صورت اعمال فشار یا ضربه لایه‌های بیرونی به دلیل وجود طلق میانی نمی‌شکنند و فرو نمی‌ریزند و بدین صورت از ورود سارقین ممانعت می‌شود.
  • شیشه‌های دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله : این شیشه‌ها در کارخانه به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که خاصیت ضد گلوله داشته باشند و هنگام برخورد گلوله با آن‌ها محیط داخل به هیچ عنوان آسیب نبیند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کارخانه برای بررسی میزان مقاومت این شیشه‌ها در مقابل گلوله، نسبت به شلیک گلوله‌های فلزی در ابعاد و فاصله‌ی مشخص اقدام می‌کنند.

۳- دستگیره ضد سرقت درب و پنجره

به منظور ایجاد لایه امنیتی و ممانعت از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان پیشنهاد می‌شود دستگیره درب و پنجره به صورت کلیدخور باشد تا فقط مالکان بتوانند با استفاده از کلید آن را باز کنند.

۴- یراق آلات پنجره دوجداره ضد سرقت

طراحی یراق آلاتی که در پنجره دوجداره بکار می‌روند باید به صورتی باشد که با اعمال فشار، ضربه، شکستگی یا استفاده از ابزارهای مخصوص افراد غریبه نتوانند به محیط داخل ورود پیدا کنند بدین منظور در پنجره‌های ضد سرقت UPVC از پین‌های قارچی برای افزایش امنیت پنجره استفاده می‌شود.

۵- حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ پنجره می‌تواند تاثیر بسزایی در ایمن سازی پنجره داشته باشد. این وسیله علاوه بر امنیت به زیبایی بخشی نمای ساختمان نیز کمک می‌کند. حفاظ‌ها در طرح‌ها و اشکال متنوع وجود دارند و شما بسته به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را به شرکت‌های تولید کننده سفارش دهید.

هزینه پنجره دوجداره ضد سرقت

قیمت پنجره دوجداره ضد سرقت به موارد مختلفی از جمله ابعاد پنجره، نوع پروفیل مصرفی، شیشه‌ی بکار رفته، نوع بازشو و … بستگی دارد و نمی‌توان قیمت واحدی را بیان کرد. جهت استعلام قیمت با ما تماس بگیرید تا همکاران‌مان بسته به نیازتان قیمت آن را ارائه دهند.

جمع بندی

نوع ضد سرقت پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی اغلب تولید کشورهای چین یا ترکیه هستند اما خوشبختانه ایران به دانش و فناوری‌های این حوزه دست یافته و می‌تواند محصولاتی با کیفیت در مقیاس انبوه تولید کند.

شرکت مهیا پنجره تولید و عرضه کننده‌ی انواع درب و پنجره‌های UPVC و آلومینیومی است. جهت دریافت مشاوره یا خرید پنجره دوجداره ضد سرقت برای محل کار یا سکونت خود می‌توانید از طریق شماره تلفن 02188882020 یا فرم درخواست مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟