شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

شیشه دکوراتیو یکی از انواع شیشه است که کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن در موارد بسیار زیادی استفاده می‌شود.
تنوع فراوانی در این نوع از شیشه‌ها دیده می‌شود و نحوه ساخت و تولید این محصولات با یکدیگر متفاوت است و طرح‌های خاص آن شیوه تولید متفاوتی با یکدیگر دارند.

طرح‌های مختلف و جذاب این شیشه‌ها باعث زیبایی آن‌ها شده است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

از چنین شیشه‌های دکوراتیو در فضاهای سنتی با معماری‌های کلاسیک و جذاب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مکان مورد نظر را زیباتر نماید.

یکی از بهترین مزیت‌های این محصولات قرار گرفتن طرح مورد نظر برای شیشه دوجداره در بین شیشه است که طرح و مدل مورد سلیقه مشتری را می‌توان در کارخانه بین دو شیشه قرار داد و ایده مشتری را در آن پیاده سازی نمود.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره پنجره آلومینیومی بدانید.

نام دیگر آن شیشه‌های جورجین بار است که امروزه به آن‌ها شیشه‌های دکوراتیو می‌گویند. رنگ‌بندی در این طرح‌ها وجود دارد و مشتری بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌تواند سفارش دهد.

رنگ‌های طلایی و سفید بیشترین و محبوب‌ترین سفارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. دکوراتیو بودن این طرح و نقش‌ها با تمامی مدل‌های مختلف دکوراسیون سازگار است و هماهنگی خاصی را دربر دارد.

اگر طرح مورد نظر در بین دو شیشه قرار بگیرد مشتری دیگر دغدغه‌ای برای کثیف شدن آن و نفوذ گرد و غبار بر روی سطح طرح ندارد. با قرار دادن طرح دکوراتیو در بین دوجداره از تبادل حرارت نیز به شدت کاسته می‌شود و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود پس این روش علاوه بر زیبایی یک مزیت نیز به حساب می‌آید.

همچنین با این روش می‌توان به طول عمر پنجره کمک کرد و طول عمر آن را به دلیل عدم نفوذ گرد و غبار به درون آن افزایش داد.

شیشه دکوراتیو رنگی (لاکوبل)

شیشه دکوراتیو رنگی یا همان لاکوبل نیز یکی از انواع شیشه دکوراتیو دوجداره است که محبوبیت‌ بسیار زیادی دارد و از باکیفیت‌ترین و بهترین رنگ برای ساخت آن استفاده می‌شود.

رنگ بندی‌های مختلفی برای لاکوبل‌ها وجود دارد که انتخاب این رنگ بندی باید بر اساس فضای مورد استفاده و سلیقه باشد.

شیشه دکوراتیو رنگی یا لاکوبل دارای پوشش کامل، چسبندگی، محکمی و سختی بالایی است که در انواع پنجره‌ها قابل استفاده است.

از لاکوبل‌ها در هر نوع از پنجره می‌توان استفاده نمود و محدودیتی جهت استفاده از آن‌ها وجود ندارد البته به شرکتی که از آن خرید می‌کنید بستگی دارد.

مدرن و شیک بودن لاکوبل نیز باعث شده تا اغلب در فضاهای داخلی از آن‌ها استفاده شود. کارایی این شیشه‌های رنگی در سالن‌های زیبایی، هتل‌ها، آشپزخانه‌ها، لابی‌ها، فروشگاه‌ها، دیوار پوش‌ها، سرویس‌های بهداشتی، منازل مسکونی، کمد دیواری، پارتیشن‌ها و دفترها است که رنگ‌های متنوع و مختلف آن در تمامی این مکان‌ها کاربرد دارد.

مزایای شیشه دکوراتیو

استفاده از شیشه دکوراتیو طرح دار در مکان‌های مختلف علاوه بر زیباتر کردن فضا مزیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه با برخی از مزایای شیشه دکوراتیو ساختمانی آشنا می‌شوید.

  • جلوگیری از دیده شدن داخل اتاق یا محل کار
  • عدم نیاز به استفاده از پرده به دلیل پوشش مناسب و طرح‌های مختلف
  • عدم جلوگیری از ورود نور به داخل ساختمان
  • دارای رنگ، طرح و نقش مختلف
  • دارای تنوع مناسب برای مکان‌های مورد استفاده از این محصول
  • امکان استفاده در انواع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، مینیمال و سبک
  • امکان استفاده در شیشه‌های رومیزی و بین کابینتی
  • کیفیت بسیار بالا
  • قیمت مناسب
  • موثر در جلوگیری از هدر رفت انرژی

کاربرد شیشه دکوراتیو

کاربرد شیشه دکوراتیو به دلیل کیفیت بالا و تنوع در طرح و رنگ بندی آن بسیار زیاد است. از این شیشه‌ها در فضا و مکان‌های بسیاری برای زیبایی و تزئین نمودن فضا استفاده می‌شود. در ادامه با کاربردهای شیشه دکوراتیو به صورت مجزا آشنا خواهید شد.

طراحی دکوراسیون داخلی

از این شیشه به دلیل زیبایی و جلوه جذاب آن برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و در تابلوهای هنری و تزئینی نیز کاربرد دارد. یکی دیگر از ایده‌های جذاب استفاده از این شیشه‌ها برای زیباسازی و جلوه مناسب ستون‌ها است.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد شیشه طرح دار شیک و جذاب کردن دکوراسیون داخلی است.

ایجاد پنجره‌های فانتزی و خاص

از شیشه دکوراتیو برای ایجاد پنجره فانتزی و خاص استفاده می‌شود. اگر طرفدار نور زیاد برای ساختمان خود هستید از این محصولات استفاد کنید که با استفاده از آن‌ها دیگر نیاز به نصب پرده نیست و نور به راحتی به درون ساختمان وارد می‌شود و فضای داخل خانه را روشن جلوه می‌دهد.

در برخی از فضاها از برچسب‌های مات برای جلوگیری از نفوذ نور و جلوگیری از دید درون ساختمان نیز استفاده می‌شود که شیشه دکوراتیو از بهترین جایگزین‌ها برای این برچسب‌های مات است که علاوه بر کارایی، زیبایی را نیز به فضای ساختمان شما منتقل می‌کند.

برای نورگیرهای سقفی

از شیشه های دکوراتیو برای نورگیرهای سقفی نیز استفاده می‌شود که باعث زیباسازی نورگیر و هم باعث جلوگیری از نور شدید به درون منزل می‌شود.

همچنین از این شیشه‌های طرح دار در دیوارهای قدیمی و گوشه کنار دیوارها برای زیباسازی استفاده می‌شود.

طراحی دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی و حمام‎‌ها

از این شیشه‌ها برای پوشاندن پنجره‌های سرویس بهداشتی و حمام‌ها و همچنین برای پوشش دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام‌ها استفاده می‌شود زیرا علاوه بر زیبایی مقاومت مناسبی در فضاهای مرطوب دارند.

آشنا شوید: انواع پنجره آلومینیومی دوجداره 

انواع شیشه دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز تمام سلایق باشند؛ در ادامه با بهترین و رایج‌ترین انواع شیشه های دکوراتیو آشنا می‌شوید.

شیشه لمینت رنگی

شیشه لمینت رنگی یک لاکوبل خاص است که مقاومت زیادی در برابر زلزله، جلوگیری از نفوذ اشعه ایکس به درون ساختمان و کاهش آلودگی ناشی از صوت دارد. این شیشه لمینت‌ها می‌توانند بر اساس مدل و طرحی که دارند شفاف یا مات باشند که هر کدام برای فضای خاصی کاربرد دارند. از این محصول برای شیشه‌های نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود.

همچنین ببینید: اجرای پروژه درب و پنجره UPVC در بومهن

شیشه رنگی متلاک و لاکوبل

یکی دیگر از انواع شیشه دکوراتیو متلاک و لاکوبل است که در کارخانه‌های ایران با کیفیت بسیار بالا و مطلوب ساخته می‌شود. این نوع از شیشه‌های متنوع دارای ۲۵ طیف رنگی هستند که برای شیشه‌های درون و بیرون ساختمان‌ها کارایی دارند.

شیشه اسپندرال یا چاپ دار

اسپندرال یکی دیگر از انواع شیشه دکوراتیو است. این محصولات غیر شفاف هستند و در فضاهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. وضوح بالایی در این محصولات دیده نمی‌شود و معمولا جایگزین مناسبی برای برچسب‌های مات هستند. از این محصولات برای پنجره های تک و دوجداره استفاده می‌شود.

شیشه فوتولمینت

این مدل از شیشه دکوراتیو دارای طراحی گرافیکی است که باعث زیباسازی بسیار مطلوبی برای فضاهای مختلفی می‌شود. این مدل از دکوراتیو برای هر فضایی قابل استفاده است و براساس سلیقه مشتری طرح گرافیکی مورد نظر بر روی آن اجرا می‌شود.

شیشه طرح شکسته

یکی دیگر از انوع شیشه دکوراتیو شیشه طرح شکسته است که براساس سلیقه در هر فضایی قابل نصب است. این شیشه بر خلاف سایر شیشه دکوراتیوها ظاهر جذاب و زیبایی ندارد اما جلوه مورد توجهی برای شیشه به وجود می‌آورد. از این محصول برای تزئین دکوراسیون داخلی در هر مکانی استفاده می‌شود.

خرید پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی

مهیا پنجره یکی از تولید‌کنندگان مطرح انواع پنجره های UPVC و آلومینیومی است که همواره می‌کوشد تا با بکارگیری مواد اولیه باکیفیت و مرغوب و نیروهای مجرب و متبحر بهترین محصولات را برای مشتریان خود طراحی و عرضه نماید.

جهت استعلام قیمت و خرید انواع پنجره آلومینیومی و پنجره upvc می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۲۰۲۰ تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام کنید تا کارشناسان مهیا پنجره شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟