تفاوت پنجره دوجداره UPVC و PVC

تفاوت پنجره دوجداره UPVC و PVC

فهرست مطالب

تفاوت پنجره دوجداره UPVC و PVC موضوع امروز مقاله ما است.

در سال‌های اخیر غالبا برای ساختمان‌های نوساز از پنجره های دوجداره استفاده می‌شود. این پنجره‌ها از متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شوند اما پروفیل‌های UPVC و PVC نسبت به سایر متریال‌هایی که بکار می‌روند رایج‌تر هستند.

این دو در نگاه اول شبیه به یکدیگر به نظر می‌آیند و از طرفی برخی افراد تفاوت UPVC و PVC را نمی‌دانند. این موضوع گاها باعث می‌شود تا افراد فکر کنند UPVC و PVC یک متریال هستند.

اما این گونه نیست. شاید این دو از نظر ظاهر به یکدیگر شباهت داشته باشند اما در عملکرد و قیمت با هم تفاوت‌هایی دارند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که پروفیل UPVC با PVC چه تفاوتی دارد؟ پنجره‌های پی‌وی‌سی کیفیت بهتری دارند یا پنجره‌های تولید شده از پروفیل یو پی ‌وی ‌سی؟

در این مطلب از مهیا پنجره قصد داریم تفاوت پنجره‌های ساخته شده با هر یک از این پروفیل‌ها را بررسی کنیم تا هنگام خرید پنجره انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

PVC چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

PVC که مخفف عبارت Poly vinyl Chloride است در واقع نوعی پلیمر است که به پلاستیک شباهت دارد و در بسیاری از لوازم اطراف‌مان بکار می‌رود. پی‌وی‌سی در صنعت ساختمان‌سازی به‌ویژه ساخت درب و پنجره کاربرد دارد.

شایان ذکر است که بیشتر از ۵۰% تولیدات PVC جهان برای بخش ساختمان سازی است. PVC به راحتی برش می‌خورد و این موضوع موجب می‌شود که در صنعت جایگزین مناسبی برای پروفیل‌های فلزی باشد.

UPVC چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

با افزودن برخی مواد به پروفیل PVC، نسل جدیدی از آن بوجود آمد که UPVC نام دارد. ساختار UPVC (Unplasticized Polyvinyl Chloride) مشابه PVC است اما ماده پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی در ساخت آن بکار رفته‌است. این ماده از کلرید سدیم و نفت خام بدست می‌آید و بیشتر در ساخت پنجره های UPVC بیشترین کاربرد دارد.

سازه‌های تولید شده از PVC معایبی داشتند. این موضوع موجب شد تا صنعتگران با تغییر در فرمول PVC محصولی با کیفیت بهتر را وارد بازار کنند تا جایگزین مناسبی برای این متریال باشد.

لازم به ذکر است که PVC جایگزین خوبی برای پروفیل‌های فلزی هستند اما پروفیل‌های UPVC نسبت به انواع PVC عملکردی بهتر از خود نشان می‌دهند.

کاربرد پروفیل UPVC چیست؟

ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد UPVC موجب شده‌است تا کاربردهای فراوانی داشته باشد. در صنعت ساختمان سازی برای تولید درب و پنجره از یوپی‌وی‌سی استفاده می‌شود.

پنجره های یو پی وی سی مدل‌های گوناگونی دارند که بسته به کاربردشان، نیاز مشتری و انتخاب او مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر مورد ذکر شده UPVC در مصارف دیگری از جمله رنگ‌ها، لوله‌ها، کرکره، کفپوش، ضربه‌گیرها، سقف و … کاربرد دارد.

مزایا و معایب PVC

موارد زیر مزایای پی وی سی را یادآور می‌شوند:

  • انعطاف پذیری خوب
  • مقاومت نسبی در برابر حریق
  • قیمت کمتر نسبت به UPVC
  • مقاومت بالا در شرایط جوی مساعد

با همه‌ی این تفاسیر پنجره‌هایی که از پروفیل PVC ساخته می‌‌شوند در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم تغییر رنگ می‌دهند که این یکی از عیوب پروفیل‌های PVC به حساب می‌آید.

مزایای پنجره های UPVC

از مشتقات نفت خام در ساخت پروفیل‌های UPVC استفاده می‌شود و عامل‌های الاستیسیته حذف شده‌اند. حذف این عوامل موجب افزایش طول عمر مفید پروفیل‌های یو پی وی ‌سی شده‌است.

به همین دلیل استفاده از پروفیل UPVC به جای PVC در ساخت پنجره یک اقدام هوشمندانه است.

پنجره‌های ساخته شده از پروفیل UPVC فاقد مواد مضر فتالات و PBA هستند از این رو بازیافت پذیر و با محیط زیست سازگارند.

علاوه بر مواد فوق باید اشاره کرد که مواد و ترکیبات بکار رفته در ساخت پروفیل‌های یو پی وی سی باعث شده تا استحکام بیشتری داشته باشند و از طرفی با شرایط محیطی تطبیق پذیر باشند؛ به عبارت دیگر با گذر زمان و تغییر آب‌وهوا دچار تغییر رنگ نشوند.

تفاوت پنجره دوجداره UPVC و PVC در چیست؟

تفاوت پنجره دوجداره UPVC و PVC به پروفیل بکار رفته در ساخت آن‌ها برمی‌گردد. صنعت ساختمان‌‌سازی در حال پیشرفت است و هر ساله شاهد ابتکارات و خلاقیت‌های جدید در این عرصه هستیم.

تولیدات درب و پنجره هم از این روند عقب نمانده‌اند و محصولاتی نوین با عملکردهای متفاوت روانه بازار می‌شوند. پنجره های دوجداره یو پی وی سی نسبت به پنجره‌ های دوجداره PVC از تکنولوژی جدیدتری بهره‌مند هستند.

پروفیل‌های PVC بکار رفته در پنجره‌های دوجداره یک مشکل اساسی دارد و آن هم اینکه در برابر تابش شدید آفتاب و اشعه ماوراء بنفش تغییر رنگ می‌دهند.

این تغییر رنگ قاب و لنگه پنجره خوشایند نیست زیرا در دکوراسیون نمای ساختمان تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو احتمال می‌رود که دلیل استفاده از پنجره های یو پی وی سی همین باشد.

انواع پنجره های UPVC

انواع پنجره های یو پی وی سی موجود در بازار عبارتند از:

  • پنجره های تک حالته UPVC
  • پنجره های دوحالته UPVC
  • پنجره های سه حالته UPVC
  • پنجره های کلنگی UPVC
  • پنجره های فولکس واگنی UPVC
  • پنجره های فرانسوی UPVC
  • پنجره های ثابت UPVC
  • پنجره های آکاردئونی UPVC

جهت خرید هر یک از انواع پنجره های یو پی وی سی می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید یا از طریق واتساپ و شماره تماس با کارشناسان ما در تماس باشید.

خرید پنجره UPVC از مهیا پنجره

اگر می‌خواهید پنجره‌ای ایمن و ماندگار برای ساختمان خود داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از پنجره‌های UPVC است.

شرکت مهیا پنجره با چندین سال سابقه درخشان، تولید کننده انواع پنجره های UPVC برای ساختمان‌ها با کاربری‌های گوناگون (اداری، تجاری، فرهنگی، ورزشی، مسکونی و …) است.

ما همواره تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از مواد مرغوب و باکیفیت و بکارگیری پرسنل مجرب و زبده بهترین‌ها را به مشتریان خود ارائه دهیم .

هدف ما جلب رضایت شما است. برای استعلام قیمت پنجره UPVC یا ثبت سفارش می‌توانید از طریق فرم درخواست مشاوره یا شماره تماس 02188882020 با کارشناسان مهیا پنجره در ارتباط باشید.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟