انواع توری پنجره

انواع توری پنجره

فهرست مطالب

انواع توری پنجره و نصب آن در فصول گرم سال دغدغه بسیاری از افراد است. هر ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان تحمل گرما برای افراد دشوار می‌شود از این رو اغلب پنجره را باز می‌گذارند تا از نسیم خنک و جریان هوا بهره‌مند شوند.

اما باز کردن پنجره در برخی موارد مشکلاتی نظیر ورود حشرات موذی از قبیل پشه، مگس، سوسک و … را به همراه دارد که این موارد برای افراد آزاردهنده هستند.

برای رفع این مشکل می‌توان بسته به نوع پنجره از توری استفاده کرد. با ما در این مقاله از مهیا پنجره همراه باشید تا با انواع توری پنجره آشنا شوید.

توری پنجره چیست؟

توری پنجره (Window nets) در واقع یک لایه تور مانند است که بر روی پنجره نصب می‌شود. توری در واقع فضای بازشو پنجره را پوشش می‌دهد و موجب می‌شود تا محیط داخل و خارج ساختمان با هم در تعامل باشند بدون اینکه اجسام (ذرات درشت شن و گردوغبار) یا موجودات مزاحم (حشرات) وارد محیط داخل شوند. شما می‌توانید با توجه به نوع و مدل پنجره خود اقدام به سفارش توری مناسب نمایید.

همچنین ببینید: پروژه درب و پنجره آلومینیوم در جردن

انواع توری پنجره به لحاظ جنس بدنه

به طور خلاصه انواع توری پنجره با توجه به جنس بدنه عبارتند از:

  • توری پنجره با قاب آلومینیومی
  • توری پنجره با قاب UPVC
  • توری پنجره با قاب چوبی
  • توری پنجره با قاب فلزی

انواع توری پنجره به لحاظ سازوکار حرکت

خرید توری پنجره

اگر بخواهیم انواع توری پنجره را به لحاظ نحوه‌ی حرکت بررسی کنیم به دسته بندی زیر می‌رسیم:

  • توری پلیسه
  • توری ثابت
  • توری رولینگ
  • توری مگنتیک
  • توری لولایی
  • توری ریلی

در ادامه هر یک از این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توری پلیسه

این محصول با نام توری آکاردئونی نیز شناخته می‌شود و به پلیسه‌های لباس شباهت دارد. این نوع توری می‌تواند برای همه انواع پنجره بکار برود.

توری پلیسه به صورت زیگزاگی باز و بسته می‌شود و در ساختار آن از لولا یا فنر استفاده نمی‌شود. از ویژگی های توری پلیسه می‌توان به سبک بودن، مقاومت بالا و عدم خرابی و پاره شدن آن اشاره کرد.

بسته به بازشوی پنجره خود می‌توانید این توری را به سمت چپ، راست یا بالا حرکت دهید.

توری پلیسه بهترین گزینه برای انواع ساختمان‌ها است و طراحی این توری به گونه‌ای است که برای انواع پنجره‌ها مانند پنجره دو حالته، تک حالته، سه حالته، فولکس واگنی و … قابل نصب است.

اگر به‌دنبال یک توری زیبا و کارآمد هستید ما به شما خرید توری پلیسه را پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بدانید: هرآنچه که باید درباره توری پلیسه بدانید.

توری ثابت

در مواقعی که فضای کافی برای حرکت دادن توری وجود ندارد از توری ثابت استفاده می‌شود. این نوع توری فقط هنگام نظافت و شستشو از جای درمی‌آید و در سایر مواقع ثابت و بدون حرکت بر روی پنجره قرار دارد.

توری رولینگ

این محصول به گونه‌ای ساخته شده است که قاب آن ثابت اما توری مانند کرکره‌ی مغازه حرکت می‌کند. توری رولینگ برای اتاق خواب مناسب است. مدل باز و بسته شدن این مدل توری به سه حالته ممکن است:

  1. باز شدن به یک طرف برای پنجره های تک حالته‌ای که از تنها از یک طرف باز می‌شوند.
  2. باز شدن به صورت عمودی برای پنجره‌های کم ارتفاع و کوچک
  3. حرکت از دو طرف برای پنجره‌های عریض

توری مگنتیک

نام دیگر این محصول توری آهن‌ربایی است و به توری پلیسه شباهت دارد اما با این تفاوت که از قاب پنجره جدا می‌شود در صورتی که چنین چیزی برای توری پلیسه‌ای وجود ندارد.

توری مگنتیک از استحکام بالایی برخوردار است، نصب راحتی دارد و به دلیل وجود قفل آهن‌ربایی به صورت خودکار بسته می‌شود.

توری لولایی

این توری با کمک لولا مانند پنجره های معمولی (تک حالته) باز و بسته می‌شود و اغلب برای درب‌های ورودی کاربرد دارد. این توری‌ها برای باز و بسته شدن فضای بیشتری نیاز دارند.

معمولا توری لولایی طول عمر چندانی ندارد زیرا لولای آن‌ها زود خراب می‌شود.

توری ریلی

این نوع توری مناسب پنجره های کشویی است و برای استفاده از آن باید قبل از نصب فضایی از قاب پنجره را برای آن اختصاص داد. قاب این نوع توری روی ریل پنجره نصب می‌شود تا حرکت آن به طرفین میسر شود.

دیگر انواع توری پنجره

قیمت توری پنجره

انواع دیگری از توری ها وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

توری های گالوانیزه

ماهیت گالوانیزه به گونه‌ای است که در برابر تغییرات دما از خود مقاومت نشان می‌دهد به همین دلیل توری های گالوانیزه برای اماکنی که با تغییرات ناگهانی دما روبه‌رو هستند مناسب اند. علاوه بر این در برابر زنگ زدگی و تغییر رنگ نیز مقاومت خوبی دارند.

توری های پنجره خورشیدی

این توری‌ها اغلب در کشورهایی که با تابش شدید آفتاب مواجه هستند کاربرد دارند و نحوه کار آن‌ها بدین صورت است که ۹۰٪ از گرمای آفتاب تابیده شده را در خود نگه می‌دارند و مانع از ورود آن به محیط داخل می‌شوند.

رنگ‌های تیره گرما را در خود نگه می‌دارند به همین دلیل توری‌های پنجره خورشیدی معمولا در رنگ‌های تیره تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع پنجره های آلومینیومی

توری های چسبی

این مدل ساده‌ترین انواع توری پنجره است. نوار چسبی بکار رفته در آن شبیه به درزگیر درب‌ها است و شما می‌توانید با چسباندن آن به دور تا دور قاب بازشو، توری خود را به آن متصل نمایید.

اما این مدل توری کیفیت چندانی ندارد و عوامل محیطی مانند باد و باران بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارد و کارایی آن را پایین می‌آورد.

توری های امنیتی

مقاومت توری های امنیتی بیشتر از انواع دیگر است. این‌ها دارای قاب محکم و ضد زنگ فولادی یا آلومینیومی ضخیم هستند و در برابر ضربه‌های احتمالی مقاومت بالایی دارند به‌عنوان مثال در زمان طوفان اگر اجسام سخت (مانند قوطی فلزی یا شاخه‌های درختان) به توری برخورد کنند آسیبی ایجاد نمی‌کنند.

مزایای استفاده از توری پلیسه

موارد زیر مزایای استفاده از توری پلیسه است؛ درمیان انواع توری‌ها توری پلیسه بهترین و جدیدترین مورد است که می‌توانید این توری را از مجموعه ما خریدارید کنید. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با ما در تماس باشید.

  • از ورود حشرات ریز به داخل محیط ممانعت می‌کنند.
  • در عین سادگی زیبا هستند.
  • کیفیت و استحکام خوبی دارند و در طولانی مدت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • به سادگی نصب می‌شوند.
  • استفاده از آن‌ها راحت است و عملکرد ساده‌ای دارند.
  • قابل شستشو هستند.
  • در برابر دوده و گردوغبار آنتی باکتریال هستند.

چگونه توری پنجره را نصب کنیم؟

نصب توری پنجره یک امر تخصصی است که باید توسط نصاب متخصص این کار انجام شود. شاید با خود فکر کنید این کار ساده به نظر بیاید اما باید گفت اگر زیرسازی‌های لازم برای این کار صورت نگیرد ممکن است در باز و بسته شدن پنجره و یا حتی خود توری اختلال بوجود بیاید.

از طرفی نصب این محصول توسط افراد غیر متخصص ممکن است موجب پاره شدن توری شود. نصاب متخصص ضمن نصب توری آموزش نحوه نظافت و شیوه کار کردن با آن را به شما می‌دهند تا در مواقع لزوم بتوانید به درستی با آن‌ها کار کنید و دردسری برایتان بوجود نیاید.

روش های تمیز کردن توری پنجره

یکی از نکاتی که در نظافت پنجره ها باید به آن توجه کرد تمیز کردن توری پنجره است در غیر این صورت زحمات شما بابت نظافت شیشه بی اثر می‌شود. در ادامه سه روش تمیز کردن توری پنجره را یادآور می‌شویم:

  1. بهترین راه برای نظافت این بخش از پنجره استفاده از بخارشو است. بخارشو می‌تواند دوده و ذرات گردوغبار را به خود بگیرد و توری را تمیز کند. بعضی از توری ها مانند انواع مگنتیک قابل جدا شدن هستند. در این صورت شما می‌توانید آن را جدا کنید و بعد از نظافت در جای خود قرار دهید.
  2. اگر بخارشو ندارید نگران نباشید زیرا می‌توانید با استفاده از جاروبرقی یا جاروشارژی گردو غبار موجود را بروبید و سپس با دستمال مرطوب توری را تمیز نمایید.
  3. اگر توری شما ثابت یا نازک است بهتر است خودتان نظافت آن را انجام ندهید و این کار را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نظافت درب و پنجره بسپارید در غیر این صورت احتمال پارگی یا آسیب دیدگی آن وجود دارد و ممکن است مجبور شوید کل توری را تعویض کنید.

نکات قابل توجه در مورد توری پنجره

در زمان‌هایی که به توری نیاز ندارید آن را جمع کنید و توری هایی که امکان جدا کردن دارند را جدا کنید تا در مواقع لزوم بتوانید مجددا از آن استفاده کنید.
توری های لولایی باید هر از گاهی نظافت شوند تا گردوغبار و دوده کارآیی آن‌ها را مختل نکنند.

ملزومات توری پنجره (نخ جمع کننده، قاب، فنرهای توری رولی و …) حساس هستند بنابراین دقت کنید تا هنگام تعمیرات ساختمان، بازی کودکان یا … فشار و ضربه به آن‌ها وارد نشود.

مهیا پنجره، تولیدکننده توری پلیسه پنجره

مهیا پنجره یکی از تولید‌کنندگان مطرح توری پلیسه برای انواع پنجره های UPVC و آلومینیومی است و همواره در تلاش است تا با بکارگیری مواد اولیه باکیفیت و مرغوب و نیروهای مجرب و متبحر بهترین محصولات را برای مشتریان خود طراحی و عرضه نماید.

پس از خرید توری پنجره کارشناسان باتجربه ما آن را به بهترین نحو ممکن برای شما نصب می‌کنند.

جهت استعلام قیمت توری پنجره یا خرید آن می‌توانید با شماره 02188882020 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام کنید تا کارشناسان مهیا پنجره شما را راهنمایی کنند.

Leave a Reply

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟