انواع مدل پنجره از نظر بازشو

انواع مدل پنجره از نظر بازشو

فهرست مطالب

برای انتخاب یک پنجره دوجداره مناسب باید اطلاعات کاملی درباره انواع پنجره دوجداره از لحاظ سیستم بازشو، داشته باشید. ما در مهیاپنجره به صورت کامل انواع مدل پنجره را بررسی می‌کنیم و می‌توانید پنجره آلومینیومی یا UPVC دوجداره مورد نیاز خود را از ما خریداری کنید.

انواع مدل پنجره از نظر بازشو

پنجره دوجداره آلومینیومی از لحاظ یک مولفه به دو نوع نرمال و ترمال بریک تقسیم می‌شود. منظور از پنجره آلومینیومی نرمال بریک، همان پنجره‌های معمولی هستند ولی در پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک، از یک پوشش خاص برای افزایش عایق پنجره استفاده شده است.

در این قسمت، پنجره آلومینیومی را از نظر نحوه بازشدن بررسی می‌کنیم.

۱- سیستم بازشو تک حالته

یکی از متداول‌ترین انواع مدل پنجره دو جداره، مدل تک حالته است که حتما این مدل را مشاهده کرده‌اید. پنجره آلومینیومی تک حالته به صورت ۱۸۰ درجه و به صورت عمودی باز می‌شود.

۲- سیستم بازشو دو حالته

این مدل پنجره به صورت عمودی و افقی، کارایی دارد، این نوع از پنجره آلومینیومی به دلیل مزایای متعددی که دارد، در ساخت پنجره های آلومینیومی ساختمان بسیار محبوب است.

مزایای این نوع پنجره دوجداره عبارتند از:

  • امکان تهویه مناسب محیط: پنجره بازشو دو حالته به دلیل اینکه هم قابلیت باز شدن به صورت افقی و هم عمودی را دارد، امکان تهویه مناسب محیط را فراهم می‌کند. این امر به خصوص در مناطق گرم و مرطوب بسیار مهم است.
  • امکان شستشوی آسان: این مدل به دلیل اینکه هم از بیرون و هم از داخل قابل باز شدن است، به راحتی می‌توان آن را نظافت کرد.
  • امکان استفاده از فضای زیر پنجره: بازشو دو حالته به دلیل اینکه هم از بیرون و هم از داخل قابل باز شدن است، امکان استفاده از فضای زیر پنجره را فراهم می‌کند.

نحوه عملکرد پنجره دو جداره بازشو دو حالته به این صورت است که در حالت باز، یک لنگه پنجره به صورت افقی و لنگه دیگر به صورت عمودی باز می‌شود. در حالت بسته، هر دو لنگه پنجره در کنار هم قرار می‌گیرند.

۳- پنجره دوجداره کشویی

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بازشو پنجره، نوع کشویی است. این پنجره به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در فضاهای کوچک و همچنین در پنجره‌هایی که دارای پرده هستند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های اصلی بازشو کشویی، اشغال فضای کم آن است. در این نوع بازشو، لنگه‌های پنجره به صورت موازی و روی ریل قرار دارند. این امر باعث می‌شود که لنگه‌های پنجره فضای زیادی از محیط خانه را اشغال نکنند. این ویژگی برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌ها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: پنجره کشویی + مزایا و معایب

۴- پنجره دوجداره آکاردئونی

یکی دیگر از انواع مدل پنجره، مدل آکاردئونی است که پنجره به صورت صفحه‌ای روی هم قرار می‌گیرد و برای ویلاها استفاده می‌شود. به دلیل جذابیت این نوع از پنجره‌ها می‌توانید از مهیا پنجره اقدام به خرید کنید، اگر قصد دارید که از مشاوره اختصاصی با کارشناسان مهیا پنجره استفاده کنید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

۵- پنجره بازشو فولکس واگنی

بازشوی فولکس واگنی یک نوع بازشو است که در آن لنگه‌های درب یا پنجره به صورت ریلی به سمت بالا و عقب حرکت می‌کنند و مانند یک ماشین سواری فولکس باز و بسته می‌شوند.

این سیستم بازشو به دلیل مزایایی که دارد، در فضاهای مختلف مانند ویلاها، ساختمان‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، لازم به ذکر است که بازشوی فولکس واگنی به اندازه مدل بازشوی آکاردئونی پرکاربرد نیست.

۶- پنجره دوجداره فرانسوی

نحوه عملکرد پنجره دوجداره مدل فرانسوی به این صورت است که در حالت باز، دو لنگه پنجره به صورت کامل باز می‌شوند و فضایی یکپارچه را ایجاد می‌کنند. همچنین در حالت بسته، دستگیره هر دو لنگه، در کنار هم قرار دارد و به دلیل طراحی ساده و شیک خود، زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: پنجره فرانسوی + مزایا و معایب

۷- پنجره سایبانی

پنجره سایبانی یکی دیگر از انواع مدل پنجره است است که در بالا به صورت لولایی و از پایین به سمت بیرون باز می‌شود. این نوع پنجره به دلیل شباهت به یک سایبان در هنگام باز شدن، نام خود را از آن گرفته است و در فضاهای زیر زمین کاربرد بسیاری دارد. این مدل پنجره به دلیل اینکه از پایین باز می‌شود، امکان تهویه مناسب در فضاهای کوچک را فراهم می‌کند. این ویژگی برای فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی که نیاز به تهویه مناسب دارند، بسیار مهم است.

۸- پنجره بازشوی کلنگی

این نوع پنجره فقط از بالا به پایین، حالت بازشویی دارد و در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و راه پله کاربرد دارد. اگر نیاز به این نوع پنجره دارید می‌توانید با مهیا پنجره تماس بگیرید.

۹- پنجره مدل محوری

پنجره محوری یک نوع پنجره است که در آن لنگه پنجره به صورت لولادار حول یک محور می‌چرخد. این نوع پنجره به دلیل شباهت به یک محور در هنگام باز شدن، نام خود را از آن گرفته است. این مدل پنجره، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد جوی دارد.

سوالات متداول

  1. بهترین نوع بازشو برای پنجره چیست؟
    پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی مانند بودجه، نیازها و شرایط محیطی بستگی دارد. به طور کلی، پنجره های لولایی و کشویی برای فضاهای کوچک مناسب کاربرد بسیاری دارد، پنجره های آکاردئونی و بازشو محوری برای فضاهای کوچک و پنجره های سقفی برای فضاهای تاریک مناسب هستند. پنجره های دوحالته و فرانسوی برای فضاهای بزرگ مناسب است.
  2. برای خرید پنجره چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرم؟
    برای خرید پنجره باید به عوامل مختلفی مانند جنس، بازشو، کاربرد، فرم و اندازه توجه کنید.
  3. برای خرید انواع مدل پنجره آلومینیومی از کجا خرید کنیم؟
    اگر اولویت شما کیفیت و قیمت مناسب برای خرید پنجره آلومینیومی است می‌توانید از شرکت مهیا پنجره خرید خود را انجام دهید.

سخن نهایی

با توجه به انواع مدل پنجره و همینطور کاربرد هر کدام از این پنجره‌ها، بهتر است که با آگاهی کامل نسبت به خرید پنجره برای ساختمان خود اقدام کنید در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید از طریق شماره تماس‌ها با ما در ارتباط باشید و همچنین با ارسال برای اطلاع از قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با کارشناسان ما مهیا پنجره تماس بگیرید.

مهیاپنجره انواع پنجره دوجداره آلومینیومی و UPVC را با تضمین کیفیت و قیمت عرضه می‌کند، پس با خیال راحت می‌توانید بهترین خرید خود را انجام دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×

 

سلام !

سوالات خود را می‌توانید از طریق واتساپ بپرسید؛ پاسخگو شما هستیم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟